Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου, 2021

Ξαφνικό ενδιαφέρον για εκμετάλλευση του πάρκινγκ

Απρόσμενη εξέλιξη, τουλάχιστον για την παρούσα χρονική συγκυρία, αποτελεί το ξαφνικό ενδιαφέρον που φέρεται να έχει δείξει επιχειρηματίας από την Κρήτη (ο οποίος ασχολείται και με την εκμετάλλευση πάρκινγκ στην μεγαλόνησο) για την μίσθωση και εκμετάλλευση του κεντρικού πάρκινγκ της Μυτιλήνης. Ως γνωστόν το κεντρικό πάρκινγκ ανήκει στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και διεκδικεί να το μισθώσει ο Δήμος Μυτιλήνης, προκειμένου να εκτελέσει έργα ανάπλασης και αναδιάρθρωσης των χώρων και των θέσεων στάθμευσης, ώστε να το λειτουργήσει ως φυλασσόμενο σύγχρονο χώρο στάθμευσης. 

Όπως έχουν γράψει τα τελευταία δύο χρόνια με διαδοχικά ρεπορτάζ τους τα Νέα της Λέσβου παρακολουθώντας βήμα προς βήμα τις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο Δήμος βρίσκεται σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με την ΕΤΑΔ για το ύψος του μισθώματος. Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν μέχρι τώρα σε γνώση του επιχειρηματία που εκδήλωσε ενδιαφέρον για το πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας ο επιχειρηματίας που έχει συγγενικούς δεσμούς με οικογένεια της Μυτιλήνης απευθύνθηκε σε γνωστό δικηγορικό γραφείο, ζητώντας να γίνει έρευνα για λογαριασμό του για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πάρκινγκ και τις δυνατότητες να αναλάβει ο ίδιος την εκμετάλλευση αφού υποβάλει πρόταση αρμοδίως. 

Λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος το δικηγορικό γραφείο στο οποίο απευθύνθηκαν χθες τα Νέα της Λέσβου ζητώντας να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις παραπάνω πληροφορίες επιβεβαίωσε τα όσα έχουμε αναφέρει μέχρι τώρα, μεταφέροντάς μας ωστόσο την επιθυμία του πελάτη του να διατηρηθεί επί του παρόντος η ανωνυμία του, εφόσον τίποτα ακόμα δεν έχει υποβληθεί επίσημα αλλά ο ίδιος βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και των δυνατοτήτων εκμετάλλευσης αυτού του χώρου.

Σε σχετική ερώτηση των Νέων της Λέσβου προς τον νομικό σύμβουλο του επιχειρηματία για το εάν ο ίδιος σκοπεύει να ανταγωνιστεί στην ΕΤΑΔ το Δήμο Μυτιλήνης διεκδικώντας το πάρκινγκ πιθανώς με μεγαλύτερη προσφορά, η απάντηση που λάβαμε είναι πως ΔΕΝ υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση και όταν ο επιχειρηματίας απευθύνθηκε στο δικηγόρο της Μυτιλήνης δεν γνώριζε την εμπλοκή του δήμου που διεκδικεί το πάρκινγκ για να το αξιοποιήσει. «Ενδεχομένως θα μπορούσε να υπάρξει και συνεργασία με το Δήμο ώστε να αναλάβει ο πελάτης μου την εκμετάλλευση του χώρου από το Δήμο ώστε να μην έχει η κάθε Δημοτική Αρχή αυτόν τον πονοκέφαλο καθημερινά», ανέφερε ο δικηγόρος του επιχειρηματία.

 

Τους πρόλαβε ο Κύτελης 

Το πάρκινγκ της Μυτιλήνης είναι ένας χώρος που δημιουργήθηκε πάνω σε επιχώσεις και παρότι ανέκαθεν ανήκε στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου που σήμερα έχει μετατραπεί σε Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου, η χρήση του ως δημόσιου χώρου στάθμευσης για δεκαετίες κρατούσε «κοιμισμένη» την Αυτοδιοίκηση διαχρονικά, χωρίς να μπορέσει ποτέ να διαβλέψει τον κίνδυνο εμφάνισης του ιδιοκτήτη! Από αυτό όμως οφείλουμε να εξαιρέσουμε τον σημερινό Δήμαρχο Στρατή Κύτελη ο οποίος για πρώτη φορά διεκδικεί εδώ και πάνω από 1 χρόνο επίσημα την εκμετάλλευση του πάρκινγκ από το Δήμο έστω και έναντι μισθώματος. Και αυτή η ενέργεια του σημερινού Δημάρχου ουσιαστικά τον φέρνει ένα βήμα πιο μπροστά από τις εξελίξεις, καθώς αν δεν υπήρχε η επίσημη διεκδίκηση του Δήμου Μυτιλήνης στην ΕΤΑΔ για την εκμετάλλευση του χώρου ενδεχομένως τα πράγματα να ήταν ευκολότερα για τον επιχειρηματία της Κρήτης ώστε να το λειτουργήσει ο ίδιος ως πάρκινγκ! Να ξυπνούσαν με άλλα λόγια ένα πρωί οι κάτοικοι της Μυτιλήνης και να διαπίστωναν ότι το πάρκινγκ που θα… συνέχιζε να λειτουργεί ως πάρκινγκ αλλά επί πληρωμή, έχει περάσει στην εκμετάλλευση επιχειρηματία! Ωστόσο αυτό δεν είναι εύκολο τώρα καθώς τώρα ο Δήμος βρίσκεται πρώτος στην επετηρίδα και δεν μπορεί να γίνουν κινήσεις ερήμην του από την Αθήνα.

Σημειώστε ότι και τα έργα που έγιναν κατά το μακρινό παρελθόν στο πάρκινγκ και διαμορφώθηκε όπως είναι και στη σημερινή του μορφή με τις νησίδες, έγιναν από τον Δήμο Μυτιλήνης, αλλά σε ένα οικόπεδο… άλλου ιδιοκτήτη!! Σε εποχές που υπήρχε ελαστικότητα για τέτοιες παρεμβάσεις κανείς δεν μπορούσε να διαβλέψει την είσοδο της Ελλάδας στα μνημόνια και το σφίξιμο του ζωναριού στην εκμετάλλευση των ακινήτων του Δημοσίου, με ό,τι αυτό επεφύλασσε και για το πάρκινγκ της Μυτιλήνης, το οποίο πλέον έχει έναν ιδιοκτήτη που είναι η ΕΤΑΔ, η οποία τυπικά ανέχεται να χρησιμοποιούν αυτό το χώρο για τη στάθμευση των οχημάτων τους οι πολίτες της Μυτιλήνης,  μας κάνουν και χάρη με άλλα λόγια.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τη χρήση του συγκεκριμένου χώρου ως οτιδήποτε άλλου εκτός από πάρκινγκ καθώς σε μία τέτοια περίπτωση τινάζεται στον αέρα η λειτουργία μιας ολόκληρης πόλης. Η  Μυτιλήνη δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να λειτουργήσει ούτε με το μισό πάρκινγκ στη διάθεσή της.  Απεναντίας όπως γράφαμε και στο χθεσινό μας φύλλο από τη σελίδα 6, απαιτείται διεύρυνση των θέσεων στάθμευσης για να μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες, οι οποίες στις μέρες μας είναι κατακόρυφα αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν. 

Μάλιστα με αφορμή και την πρόσφατη αποκάλυψη που έκαναν τα «Νέα της Λέσβου» για μίσθωση μιας θέσης στάθμευσης σε επαγγελματία ώστε να χρησιμοποιεί μόνο ο ίδιος τη θέση χωρίς να  έχει δικαίωμα άλλος, αυτό δείχνει ότι όσο οι Μυτιληνιοί παραμένουν μουσαφίρηδες στο συγκεκριμένο χώρο τίποτα δεν μπορεί να θεωρείται σίγουρο.

Με αυτό το δεδομένο η Αυτοδιοίκηση και εν προκειμένω ο Δήμος Μυτιλήνης που έχει την κύρια ευθύνη και βοηθητικά η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου μαζί με τους βουλευτές, θα πρέπει να διεκδικήσουν ένα ξεκάθαρο καθεστώς για το μέλλον αυτού του χώρου τις επόμενες δεκαετίες, που να διασφαλίζει ότι θα συνεχίζει να λειτουργεί ως πάρκινγκ για όλους τους πολίτες και όχι μόνο για όσους μισθώνουν ετήσια θέσεις στάθμευσης! Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί μόνο εάν η χρήση του πάρκινγκ περάσει στην ευθύνη της Αυτοδιοίκησης, ανεξαρτήτως του τρόπου που θα επιλέξει η ίδια να το εκμεταλλευτεί.

 

Η αλήθεια που δεν είδε κανείς

Γεγονός είναι ότι το τοπίο στο κεντρικό πάρκινγκ της Μυτιλήνης συνεχίζει να παραμένει ρευστό όσο η ΕΤΑΔ αντλεί έσοδα από αυτό. Άλλωστε, ως γνωστόν, έχει μισθωθεί ένα τμήμα του χώρου στο αστικό ΚΤΕΛ για να δημιουργήσει την αφετηρία και να σταθμεύει τα λεωφορεία, έχουν νοικιαστεί τμήματα στις τράπεζες για τα Μηχανήματα Αυτόματων Συναλλαγών, όπως επίσης και οι χώροι που αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν στην περιοχή και τα σούπερ-μάρκετ.

Και μπορεί τα Μηχανήματα Αυτόματων Συναλλαγών που εξυπηρετούν όλους τους πολίτες να έχουν περάσει απαρατήρητα, όπως και η αφετηρία των αστικών λεωφορείων και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα σούπερ-μάρκετ καθώς δεν αλλάζει η καθημερινότητα των πολιτών, ωστόσο η πικρή αλήθεια από όλη αυτή την ιστορία είναι ότι ο ιδιοκτήτης του πάρκινγκ που δεν είναι ο Δήμος αλλά βρίσκεται στην Αθήνα,  νοικιάζει τμήματα αυτού του χώρου τα οποία εκμεταλλεύεται και όσο παραμένει αυτό το καθεστώς άλλο τόσο θα μπορεί να νοικιάζει και σε άλλους στο μέλλον.