Με τα χειμερινά πλέον δρομολόγια των πλοίων εξυπηρετείται η μετάβαση των ταξιδιωτών προς Πειραιά και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας και αντίστροφα προς το λιμάνι της Μυτιλήνης, με συχνότητα σαφώς μειωμένη σε σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες.
Δυο φορές την εβδομάδα ταξιδεύει η άγονη γραμμή, κάθε Τετάρτη προς Καβάλα, κάθε Σάββατο προς Θεσσαλονίκη. Χωρίς δρομολόγια το Σάββατο από και προς Πειραιά.
Έτσι τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από και προς την Λέσβο, και συγκεκριμένα από και προς το λιμάνι της Μυτιλήνης διαμορφώνονται ως εξής για τη χειμερινή περίοδο:
- Το πλοίο της γραμμής εξακολουθεί να ταξιδεύει κάθε μέρα με ένα πλοίο από Μυτιλήνη – Χίο προς Πειραιά, εκτός Σαββάτου.
- Το Σάββατο δεν αναχωρεί επίσης πλοίο από Πειραιά προς Χίο-Μυτιλήνη.
- Τις Κυριακές στις 8:00 το πρωί ξεκινά από το λιμάνι της Μυτιλήνης το πλοίο της άγονης γραμμής για τον Πειραιά, το οποίο περνά από τα λιμάνια Χίο – Βαθύ Σάμου – Καρλόβασι Σάμου – Φούρνους, Εύδηλο Ικαρίας – Μύκονο – Σύρο και καταλήγει στον Πειραιά μετά από 16 ώρες και κάτι, γύρω στα μεσάνυχτα.
- Από Πειραιά το πλοίο της άγονης γραμμής ξεκινά με την αντίστροφη διαδρομή την Τρίτη, στις 4 το απόγευμα, με διάρκεια 17 ώρες.
- Την Κυριακή το βράδυ, σημειωτέον, υπάρχει επίσης και το πλοίο της γραμμής Μυτιλήνη – Χίος – Οινούσσες – Ψαρά – Πειραιάς, με διάρκεια ταξιδιού 14 ωρών.
- Την Πέμπτη ταξιδεύει επίσης η άγονη γραμμή, η οποία ξεκινά από Μυτιλήνη στις 6 το πρωί και καταλήγει στον Πειραιά γύρω στις 11 το βράδυ. Η διαφορά με την διαδρομή της άγονης γραμμής της Πέμπτης είναι ότι αντί του Εύδηλου Ικαρίας προσεγγίζει τον Άγιο Κήρυκο.
- Από Πειραιά με αντίστροφη πορεία το πλοίο της άγονης γραμμής ξεκινά στις 3 το μεσημέρι της Παρασκευής, με διάρκεια ταξιδιού περισσότερο από 16 ώρες.
- Παράλληλα με την άγονη γραμμή αναχωρεί προς Πειραιά από το λιμάνι της Μυτιλήνης την Πέμπτη και το πλοίο της γραμμής στις 6 το απόγευμα.
- Κάθε Τετάρτη το πρωί στις 10 ξεκινά, πλέον από σήμερα, το πλοίο από το λιμάνι της Μυτιλήνης για Καβάλα, το οποίο αναχωρεί αντίστροφα από την Καβάλα προς Μυτιλήνη στις 9:30 το βράδυ.
- Επίσης κάθε Σάββατο από Μυτιλήνη προς Θεσσαλονίκη το πλοίο ξεκινάει επίσης το πρωί στις 8 και φτάνει στις 6:20 το απόγευμα. Από Θεσσαλονίκη στη συνέχεια το πλοίο ξεκινά στις 9:00 το βράδυ για Μυτιλήνη και φθάνει Κυριακή πρωί στις 7 και τέταρτο.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ:
Σταθερή αύξηση στο λιμάνι της Μυτιλήνης επί 3ετία και τους χειμερινούς μήνες
Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση για τους καλοκαιρινούς μήνες προς το λιμάνι της Μυτιλήνης καταγράφεται σταθερή αύξηση, όπως όλα δείχνουν. Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και τους χειμερινούς μήνες παρατηρούνται σημαντικές αυξήσεις τόσο στη Χίο όσο και στη Μυτιλήνη κατά το Α΄ τρίμηνο των ετών 2022, 2023 και 2024. Αυτές οι μεταβολές αντικατοπτρίζουν τη γενικότερη αύξηση της επιβατικής κίνησης και της ζήτησης για ακτοπλοϊκές μεταφορές, ιδιαίτερα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Λιμάνι Χίου
Για το λιμάνι της Χίου, το οποίο εξυπηρετεί έναν σημαντικό αριθμό επιβατών κάθε χρόνο, οι αριθμοί παρουσιάζουν συνεχή άνοδο.
Λιμάνι Μυτιλήνης
Το λιμάνι της Μυτιλήνης θεωρείται μαζί με το λιμάνι της Χίου σημαντικό για τις θαλάσσιες μεταφορές στο Βόρειο Αιγαίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία:
Αποβιβασθέντες επιβάτες:
Α΄ τρίμηνο 2022: 17.000
Α΄ τρίμηνο 2023: 20.000 (αύξηση 17,6% σε σχέση με το 2022)
Α΄ τρίμηνο 2024: 21.000 (αύξηση 5% σε σχέση με το 2023)
Επιβιβασθέντες επιβάτες:
Α΄ τρίμηνο 2022: 16.000
Α΄ τρίμηνο 2023: 20.000 (αύξηση 25% σε σχέση με το 2022)
Α΄ τρίμηνο 2024: 22.000 (αύξηση 10% σε σχέση με το 2023)
Παρατηρείται σταθερή αύξηση τόσο στους αποβιβασθέντες όσο και στους επιβιβασθέντες επιβάτες στο λιμάνι της Μυτιλήνης, με την αύξηση να είναι πιο έντονη το 2023 σε σύγκριση με το 2022, ενώ το 2024 η αύξηση παραμένει θετική, αλλά με μικρότερη ένταση.
Ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη
Όσον αφορά την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη, τα στοιχεία που ακολουθούν αποκαλύπτουν σημαντικές αυξήσεις στην επιβατική κίνηση και στα μεταφερόμενα οχήματα κατά το ίδιο διάστημα:
Διακινηθέντες επιβάτες:
Α΄ τρίμηνο 2022: 46.556 επιβάτες
Α΄ τρίμηνο 2023: 55.095 επιβάτες (αύξηση 18,3% σε σχέση με το 2022)
Α΄ τρίμηνο 2024: 60.700 επιβάτες (αύξηση 10,2% σε σχέση με το 2023)
Μεταφερθέντα οχήματα:
Α΄ τρίμηνο 2022: 18.782 οχήματα
Α΄ τρίμηνο 2023: 19.976 οχήματα (αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2022)
Α΄ τρίμηνο 2024: 20.767 οχήματα (αύξηση 4% σε σχέση με το 2023)
Από αυτά τα στοιχεία, παρατηρείται συνεχής αύξηση τόσο στους επιβάτες όσο και στα οχήματα που μεταφέρονται με την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Παρά την ελαφρώς μικρότερη αύξηση το 2024 σε σχέση με το 2023, τα νούμερα παραμένουν ενθαρρυντικά, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της γραμμής για τη σύνδεση των δύο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.