Συνολικές επενδύσεις ύψους 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κάνει έως το 2030 η Toyota για την κατασκευή 30 οχημάτων με μπαταρία (BEV), σε μια προσπάθεια η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως να αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη αγορά οχημάτων με μηδενικούς ρύπους. Η επένδυση αυτή ανακοινώθηκε χθες και αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης επένδυσης, ύψους 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα, μεταξύ των οποίων τα υβριδικά και τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.
Όπως ανακοίνωσε ο Ακίο Τογιόντα, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στόχος είναι οι ετήσιες πωλήσεις των BEV να φτάσουν τα 3,5 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030. Πρόκειται για το ένα τρίτο των σημερινών πωλήσεων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η επένδυση για την δημιουργία των 30 μοντέλων αυτοκινήτων ξεπερνά κατά πολύ εκείνη των 15 μοντέλων, που αρχικά η εταιρεία είχε δηλώσει πως θα είναι διαθέσιμα έως το 2025.
Όλα αυτά ενώ η Toyota μπορεί να είναι πρωτοπόρος στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, αλλά βρίσκεται αρκετά πίσω στα πλήρως ηλεκτροκίνητα (EV). Δήλωσε ωστόσο πως σχεδιάζει να επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή μπαταριών έως το 2030, αυξάνοντας την επένδυσή της και σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με ό,τι είχε ανακοινώσει νωρίτερα.
Αυτή τη στιγμή τα οχήματα τύπου EV αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος των πωλήσεων της εταιρείας, όμως οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς αυτής είναι γρήγοροι, αν λάβουμε υπόψη την κατά 41% αύξηση του αριθμού ταξινομήσεων εντός του 2020, σε μια χρονιά γενικότερης συρρίκνωσης της αγοράς αυτοκινήτων.
Παρ’ όλα αυτά, μόλις τον προηγούμενο μήνα, η Toyota αρνήθηκε να συμπλεύσει με έξι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων η General Motors και η Ford για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων έως το 2040, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι όλες οι αγορές έτοιμες για να μεταβούν στα πράσινα οχήματα μέχρι τότε.
Σημειώνεται πως εκτός από τα BEV, η Toyota κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου και αναπτύσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο ως καύσιμο, αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη το πότε θα μπορούσε διατεθεί πλήρως στην αγορά η συγκεκριμένη τεχνολογία.