Στη Μυτιλήνη ταξίδεψαν την προηγούμενη εβδομάδα ομάδες μαθητών και συνοδών εκπαιδευτικών από σχολεία της Ιταλίας, της Πολωνίας, της Πορτογαλίας και της Φινλανδίας (το σχολείο της οποίας εκπροσώπησαν δυο καθηγητές), ως «φιλοξενούμενοι» του 3ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει. Οι ομάδες συμμετείχαν σε δραστηριότητες σχετικές με τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις διακρίσεις, την Παγκόσμια ημέρα για τους πρόσφυγες, την ημέρα κατά των Διακρίσεων, την Παγκόσμια ημέρα μητρικής γλώσσας και την Παγκόσμια ημέρα ποίησης, εργαζόμενοι σε μικτές ομάδες και κατέληξαν σε συμπεράσματα και αποτελέσματα μέσω της μεθόδου design thinking.
Σημαντικός σταθμός στις επισκέψεις που είχαν προγραμματιστεί, ήταν επίσκεψη στο ΚΥΤ Μαυροβουνίου, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του και σχετικά με το σύστημα εκπαίδευσης προσφύγων και μεταναστών. Επιπλέον, επισκέφτηκαν τα παρατηρητήρια πουλιών στον κόλπο της Καλλονής και ενημερώθηκαν από υπεύθυνους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Καλλονής, το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Αγίας Παρασκευής και συμμετείχαν σε εργαστήριο Humade Crafts του Κέντρου Υποστήριξης “Mosaik”, ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν και συμμετείχαν στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου και την σχολική παρέλαση.
Σε όλο το εγχείρημα το σχολείο είχε την αμέριστη υποστήριξη των γονέων των μαθητών της ομάδας, αλλά και του Συλλόγου Γονέων του σχολείου. Η επίσκεψη των εταίρων ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 25 Μαρτίου και όλοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την πόλη, τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο και εκτός αυτού, με την προθυμία και την ζωντάνια των μαθητών και γενικότερα με το θετικό κλίμα.
«Κατά γενική ομολογία, το 3ο Γυμνάσιο στάθηκε επάξια στο ύψος των περιστάσεων και παρόλες τις ελλείψεις σε χώρους και κτιριακές υποδομές κυρίως (σε σχέση με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά σχολεία), οι Ευρωπαίοι εταίροι του σχεδίου διαπίστωσαν ότι με καλό συντονισμό, αλληλοβοήθεια και αλληλοϋποστήριξη, είναι δυνατή η επίτευξη των στόχων της συνεργασίας», σημειώνει ο διευθυντής του σχολείου Ευριπίδης Χατζηπαρασκευάς, ο οποίος είναι ένας εκ των συντονιστών του προγράμματος, μαζί με τον Γ. Αγαθό, στην παιδαγωγική ομάδα του οποίου συμμετέχουν οι Κ. Νικολαΐδου, Χ. Πανταζή, Δ. Φιλιπποπούλου, Β. Παλάζη και Δ. Χτενέλλη.