Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024

Εξηγήσεις για τις πληρωμές ζήτησαν Φραντζέσκος – Τατάκης

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


Το θέμα των δραματικών καθυστερήσεων στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου “σήκωσαν” οι δύο Αντιπρόεδροι του Επιμελητηρίου Λέσβου, Παναγιώτης Τατάκης και Παράσχος Φραντζέσκος, την Παρασκευή, κατά τη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Νησιωτικών Επιμελητηρίων στον Πειραιά, εκμεταλλευόμενοι την παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Παππά, ο οποίος ήταν ο βασικός ομιλητής. 

Η αρχή έγινε από τον Αντιπρόεδρο κ. Φραντζέσκο, ο οποίος με αφορμή την κριτική που ασκούν σταθερά τα Νέα της Λέσβου για τη χλιαρή στάση του Επιμελητηρίου Λέσβου απέναντι στα ζητήματα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ζήτησε το λόγο και απευθυνόμενος στον κ. Παππά είπε ότι η διοίκηση του φορέα που εκπροσωπεί δέχεται κριτική από εφημερίδα της Λέσβου, ζητώντας από τον Υφυπουργό να δώσει τον οδικό χάρτη για τις πληρωμές. Ο κ. Παππάς απάντησε στον κ. Φραντζέσκο πως για τις επιχειρήσεις επίκειται εντός του προσεχούς διαστήματος η εξόφληση του 2022, αποφεύγοντας να αναφερθεί συγκεκριμένα για το τρέχον έτος, καθώς θα έπρεπε ήδη να έχει πληρωθεί και το πρώτο εξάμηνο του 2023!

Οι πληρωμές που εκκρεμούν

 Επί της ουσίας οι επιχειρήσεις είναι απλήρωτες για δύο εξάμηνα μέχρι τώρα, το τελευταίο του 2022 και το πρώτο του 2023, ενώ μετράμε αντίστροφα για την ολοκλήρωση και του τρίτου εξαμήνου. Έχουμε, δηλαδή, σχεδόν 1,5 χρόνο που δεν έχουν καταβληθεί τα μεταφορικά κόστη. Η ίδια περίπου εικόνα είναι και για τους επιβάτες, καθώς η τελευταία φορά που πληρώθηκαν είναι μέχρι το Σεπτέμβριο του 2022, πράγμα που σημαίνει ότι η καθυστέρηση των πληρωμών φτάνει τους 15 μήνες για εισιτήρια με πλοία και αεροπλάνα.

Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό από τα παραπάνω, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές έχουν φτάσει στο μη παρέκει και σε επίπεδα πρόκλησης. Στη συζήτηση που άνοιξε με την παρέμβαση του κ. Φραντζέσκου παρενέβη και ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου και Οικονομικός Επόπτης του Ομίλου Νησιωτικών Επιμελητηρίων, Παναγιώτης Τατάκης, θέτοντας κι αυτός από την πλευρά του τα εν λόγω ζητήματα, καθώς και οι δύο Αντιπρόεδροι ρώτησαν τον Υφυπουργό αν υπάρχει σχέδιο της κυβέρνησης να καταργήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Ο κ. Παππάς είπε ότι κάτι τέτοιο δεν έχει τεθεί, άφησε όμως να διαφανεί ότι υπάρχουν προβλήματα μιλώντας για την περιοχή της Κρήτης από όπου φαίνεται ότι έχουμε εικονικά μεταφορικά από επιχειρήσεις για να εισπράττουν το Μεταφορικό Ισοδύναμο!  

Αδυναμία ελέγχου

Αυτό ωστόσο που συμβαίνει στην Κρήτη, σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει τη Λέσβο και δεν μπορεί να «παίρνει η μπάλα» όλες τις επιχειρήσεις. Επίσης ο Υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής προσπάθησε «να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα» λέγοντας ότι οι τιμές δεν έχουν μειωθεί στα αγαθά, δηλαδή δεν μετακυλίεται από τις επιχειρήσεις το όφελος των μεταφορικών από τις επιδοτήσεις που εισπράττουν από το Μεταφορικό Ισοδύναμο στις τιμές καταναλωτή.  

Σε αυτό ειδικά το θέμα ο κ. Τατάκης υπέδειξε στον κ. Παππά το δρόμο των ελέγχων, αναφέροντας μάλιστα και παραδείγματα για το πώς μπορεί το Υπουργείο Ναυτιλίας μέσα από τους ελέγχους να διασφαλίσει ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο χρησιμοποιείται σωστά. Άλλωστε εδώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο αείμνηστος, Νεκτάριος Σαντορινιός, που εφάρμοσε το Μεταφορικό Ισοδύναμο το 2018, είχε προβλέψει στη σχετική ρύθμιση και τη λειτουργία Παρατηρητηρίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ώστε να υπάρχει έλεγχος για το όφελος από την επιδότηση που καταβάλλεται στις επιχειρήσεις προς τους καταναλωτές.  Αυτό προφανώς δεν έχει λειτουργήσει μέχρι τώρα, με το Υπουργείο Ναυτιλίας από το 2019 άλλοτε να επιχειρεί να αποδείξει ότι δεν ενδιαφέρονται οι νησιώτες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και δεν συμμετέχουν, και τώρα που συμμετέχουν και εντάχθηκε και η Κρήτη μιλούν για υψηλό προϋπολογισμό που φτάνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, προσπαθώντας να ρίξουν τα βάρη στην αγορά.

Όπως ήταν αναμενόμενο, κατά τη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Νησιωτικών Επιμελητηρίων αυτό που αναπτύχθηκε στο σκέλος του Μεταφορικού Ισοδύναμου αφορούσε περισσότερο τις επιδοτήσεις των επιχειρήσεων και όχι τόσο τα εισιτήρια των επιβατών, η πληρωμή των οποίων έχει μείνει και αυτή στον αυτόματο πιλότο.

Σε κάθε περίπτωση, οι δύο Αντιπρόεδροι του Επιμελητηρίου έθεσαν στη Συνέλευση του Ομίλου Νησιωτικών Επιμελητηρίων τα ζητήματα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, έστω και αν για να γίνει αυτό χρειάστηκε η κριτική των Νέων της Λέσβου στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Φραντζέσκος ενώπιον του Υφυπουργού Νησιωτικής Πολιτικής.

spot_img

More articles