Καλωσόρισμα Ουκρανών προσφυγόπουλων στις τάξεις

Spread the love


  • Οι μικροί μαθητές άνοιξαν τις παιδικές τους αγκαλιές για τους νέους τους συμμαθητές

Σε σχολεία της Λέσβου ξεκίνησαν ήδη να εγγράφονται παιδιά από την Ουκρανία, τα οποία μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη χώρα τους έγιναν πρόσφυγες με τις οικογένειές τους. Ήδη ένα αγοράκι ξεκίνησε τα μαθήματα σε Δημοτικό Σχολείο της Μυτιλήνης, όπου οι συμμαθητές του το έχουν στην κυριολεξία αγκαλιάσει, όπως κι ένα κοριτσάκι στον Άγιο Ευστράτιο, ενώ τις επόμενες ημέρες θα εγγραφούν άλλα δύο παιδιά στο σχολείο της Ερεσού, με τις αρμόδιες Διευθύνσεις να εργάζονται σε καθημερινή βάση για τη διευθέτηση και αυτού του ζητήματος, καθώς από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων δίνεται έμφαση στην ένταξη αυτών των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον. Δεν λείπουν, ωστόσο, τα προβλήματα τα οποία ξεπερνιούνται από το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να είναι η ένταξη αυτή όσο πιο ομαλή και γρήγορη γίνεται.

Όσον αφορά τη Μυτιλήνη, ήδη από προχθές ένα αγοράκι φοιτά στην Γ’ τάξη του 11ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης. Πρόκειται για ένα παιδί, που έφτασε στην Ελλάδα με την μητέρα του πριν από δύο εβδομάδες περίπου, το οποίο κατά τις πρώτες ημέρες ήταν ιδιαίτερα τρομαγμένο και με εμφανή τα σημάδια του πολέμου στην ψυχολογία του. Όπως μεταφέρει στα «ΝΕΑ της Λέσβου», όμως, η Διευθύντρια του σχολείου Κατερίνα Γιαννακού, από την πρώτη στιγμή που το παιδί βρέθηκε στο σχολικό περιβάλλον ήταν χαμογελαστό και εμφανώς χαρούμενο. «Οι συμμαθητές του πραγματικά το αγκάλιασαν και σε αυτό βοήθησε επιπλέον και η δασκάλα του τμήματος, που είναι παρούσα στα διαλείμματα και φροντίζει ώστε το παιδί να “ενταχθεί” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο σύνολο των συμμαθητών του», αναφέρει η κ. Γιαννακού.

Δεν λείπουν, ωστόσο, και οι δυσκολίες καθώς το παιδί μιλά μόνο ουκρανικά, γεγονός που δυσχεραίνει την επικοινωνία μαζί του και βέβαια το εκπαιδευτικό έργο. «Το μεγαλύτερο μέρος του ωραρίου το περνά στο τμήμα υποδοχής, που έτσι κι αλλιώς έχουμε στο σχολείο μας, ενώ και η δασκάλα του κανονικού τμήματος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της όσο μπορεί και μετά το πέρας των μαθημάτων να το βοηθήσει για να είναι ταχύτερη η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας», δηλώνει η κ. Γιαννακού.

 

Δύσκολα στα χωριά

Πιο δύσκολα είναι τα πράγματα, όμως, σύμφωνα με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη, στα χωριά της Λέσβου, όπου δεν λειτουργούν τμήματα υποδοχής, όπως για παράδειγμα στο Δημοτικό Σχολείο της Ερεσού, όπου αναμένεται να εγγραφούν δύο παιδιά στη Δ’ και στη ΣΤ’ τάξη αντίστοιχα. «Τα τμήματα αυτά έχουν δημιουργηθεί κυρίως στην πόλη της Μυτιλήνης, δεν υπάρχουν στα χωριά, οπότε εκεί θα καλυφθεί το όποιο κενό με ενισχυτική διδασκαλία» επισημαίνει η κ. Στρατάκη, που διευκρινίζει ότι η εγγραφή των παιδιών στα σχολεία γίνεται με βάση την περιοχή που έχουν επιλέξει οι οικογένειές τους να διαμείνουν, ενδεχομένως επειδή εκεί έχουν κάποιους γνωστούς.

 

Συνεχείς εγγραφές

Όπως διευκρινίζεται από την αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης σχεδόν σε καθημερινή βάση θα υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας με το Υπουργείο Παιδείας, ούτως ώστε να βρίσκονται κενές θέσεις και να προχωρούν με ταχύτατες διαδικασίες οι εγγραφές προσφυγόπουλων από την Ουκρανία. Μάλιστα δίνεται προτεραιότητα σε τέτοιου είδους εγγραφές, όπως γίνεται γενικότερα για τα παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

Παραμένει ερωτηματικό, ωστόσο, το αν και σε ποιο βαθμό θα είναι δυνατή η δημιουργία επιπλέον τμημάτων υποδοχής – που υπό κανονικές συνθήκες ιδρύονται τον Ιούνιο – ενώ οδεύουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, τα οποία όμως φαίνεται πως είναι απαραίτητα με δεδομένο ότι θα καταστεί επιτακτική η ανάγκη εγγραφής αρκετών παιδιών από την Ουκρανία στα ελληνικά σχολεία.

Από την πλευρά της Κυβέρνησης είναι γενικότερα εμφανής η θετική διάθεση υποδοχής προσφύγων από την Ουκρανία, ενώ ειδικά για τον τομέα της Εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικό ότι η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, είχε καλωσορίσει δυο προσφυγόπουλα σε Δημοτικό Σχολείο στη Μαγνησία. «Το ΥΠΑΙΘ υποστηρίζει και προάγει την εκπαίδευση προσφύγων στο πλαίσιο της διαμόρφωσης ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος για την ομαλή ένταξή τους. Και στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθούμε στη σημερινή παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων και στη δέσμευσή μας ότι εργαζόμαστε για την εξάλειψη των αποκλεισμών, για μια ανοιχτή και ελεύθερη κοινωνία που προάγει το πνεύμα της δημοκρατίας και έχει ως προορισμό την υιοθέτηση δημοκρατικών αξιών, όπως η ατομική και η συλλογική ευθύνη, η κοινωνική συμμετοχή και δράση, η κριτική σκέψη και ο διάλογος, η συνεργασία και η αμοιβαιότητα, ο σεβασμός, η ανεκτικότητα και η αλληλεγγύη», είχε δηλώσει η Υφυπουργός σε ημερίδα με θέμα την «Εκπαίδευση Προσφύγων» στη Λάρισα.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση