Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Μεγάλη συμμετοχή στην ενημέρωση για την αξιολόγηση

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • «Οι συνάδελφοι και ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα της ατομικής αξιολόγησης, και εμείς ως σωματείο ΕΛΜΕ τους καλέσαμε σε αποχή από την διαδικασία, διαβεβαιώνοντάς τους ότι θα έχουν την στήριξή μας», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Γ. Συκάς 

Με μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου πραγματοποιήθηκε, χθες, η ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ, στις 13.00, στο ΓΕΛ Καλλονής, για την ατομική αξιολόγηση, γεγονός που δείχνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον και την ευαισθητοποίηση πάνω στο θέμα, ιδιαίτερα από την πλευρά των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογηθούν. Κατόπιν οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας, ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες συνεννόησης των αξιολογητών με τους εκπαιδευτικούς για παρακολούθηση των μαθημάτων από τους πρώτους. Ωστόσο, όπως ενημερωθήκαμε, μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια συνάντηση.

Όπως δήλωσε στα Νέα της Λέσβου ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Γιάννης Συκάς, για την ενημερωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών στην Καλλονή: «Η προσέλευση θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη, αν η εκδήλωση δεν άλλαζε ημερομηνία λόγω της μεγάλης απεργιακής κινητοποίησης την Τετάρτη, ημέρα που κανονικά είχε προγραμματιστεί η ενημέρωση. Οι συνάδελφοι και ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα της ατομικής αξιολόγησης, και εμείς με τη σειρά μας ως σωματείο ΕΛΜΕ τους καλέσαμε σε αποχή από την διαδικασία, όπως επίσης έχουμε καλέσει τους αξιολογητές, διαβεβαιώνοντάς τους ότι θα έχουν την στήριξη του σωματείου εδώ, αλλά και της ΟΛΜΕ». 

Για την έντονη αντίθεση της ΟΛΜΕ και των επιμέρους σωματείων στο ζήτημα της αξιολόγησης, ο κ. Συκάς τονίζει: «Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, είμαστε αντίθετοι με τον τρόπο που θα διενεργηθεί η ατομική αξιολόγηση, η οποία παραπέμπει σε εποχές επιθεωρητισμού, οπότε ο δάσκαλος «έτρεμε» τον επιθεωρητή, ο οποίος επισκεπτόταν το σχολείο και τον δάσκαλο εν ώρα μαθήματος, ως ελεγκτικός μηχανισμός. Αντίστοιχα και εδώ, ο αξιολογητής δεν έρχεται σαν σύμβουλος και φίλος του εκπαιδευτικού, από την στιγμή που από το είδος αξιολόγησής του, εάν δηλαδή η επίδοση του εκπαιδευτικού είναι «πολύ καλή», «ικανοποιητική» ή «μη ικανοποιητική», διακυβεύεται η μονιμοποίηση του δεύτερου, όπως είδαμε πρόσφατα με την απόσυρση των πράξεων μονιμοποίησης των συναδέλφων από τις κατά τόπους Διευθύνσεις. Επιπλέον, εκτός ότι σε πολλές περιπτώσεις οι αξιολογητές είναι άνθρωποι με λιγότερα προσόντα από τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να αξιολογήσουν, η όλη φιλοσοφία της αξιολόγησης προετοιμάζει το έδαφος για την καλλιέργεια πελατειακών σχέσεων, ανάμεσα στον αξιολογητή και τον αξιολογούμενο, το οποίο δεν το θέλουμε μέσα στο δημόσιο σχολείο». 

Ο κ. Συκάς αναφέρθηκε επίσης στον εμπαιγμό του Υπουργείου, για την μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι όμως προηγουμένως έχουν περάσει πάνω από 10 ή 15 χρόνια περιπλανώμενοι σε όλη την Ελλάδα και υπηρετώντας την δημόσια παιδεία. «Ένας νεοδιόριστος μεν εκπαιδευτικός, ετών 52, αλλά με εμπειρία πολλών χρόνων ως αναπληρωτής, να αξιολογηθεί από ποιον;», αναρωτιέται ο κ. Συκάς. 

Παράλληλα εν όψει της Γενικής Συνέλευσης προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, αύριο Σάββατο, στις 18.00, χθες στα Κεντρικά Λύκεια διεξήχθη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Λέσβου, στην οποία συζητήθηκαν θέματα, όπως η ακύρωση της ατομικής αξιολόγησης με τον τρόπο που διενεργείται από το Υπουργείο Παιδείας, η άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οι  μαζικοί διορισμοί που θα «βάλουν τέλος» στο «θεσμό» των αναπληρωτών, καθώς και η διεκδίκηση αύξησης μισθών. 

Όπως παρατηρεί ο κ. Συκάς: «Η ατομική αξιολόγηση είναι ένα ακόμη αγκάθι του συστήματος της Παιδείας που έχει παγιωθεί στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες, και το οποίο θα εντείνει μόνο τις παθογένειες του ελληνικού σχολείου. Ως εκπαιδευτικοί επιθυμούμε να γίνεται ουσιαστικό μάθημα και πραγματική επιμόρφωση από εξειδικευμένο προσωπικό, και όχι αξιολόγηση εν είδει τιμωρίας προς τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς. Θέλουμε τέλος να βοηθάμε στην πραγματική μόρφωση των μαθητών, και όχι απλώς στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και την μεταφορά ξερών γνώσεων», καταλήγει εμφατικά ο κ. Συκάς. 

Υπενθυμίζεται ότι γι’ αυτή τη βδομάδα έως και σήμερα τόσο η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης), όσο και η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) έχουν προκηρύξει πανελλαδικά 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας, στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ.). 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img