Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

«Μισές δουλειές» στα σχολεία

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

  • 102 οι καθαρίστριες που προσλήφθηκαν για τα σχολεία του Δήμου Μυτιλήνης φέτος
  • Η κατάσταση θα αξιολογηθεί και θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις, σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο

Ανεπαρκής, επί της ουσίας, φαίνεται πως είναι ο καθαρισμός των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με καταγγελίες γονέων, οι οποίοι με ανησυχία διαπιστώνουν πως τα κτίρια καθαρίζονται από προσωπικό που όχι απλά εργάζεται με ημιαπασχόληση, αλλά θα καθαρίζει τα σχολεία τα απογεύματα και όχι κατά τις ώρες λειτουργίας τους. Όλα αυτά μάλιστα εν μέσω πανδημίας, όπου οι έτσι κι αλλιώς σημαντικές ανάγκες σε καθαριότητα και συνθήκες υγιεινής είναι αυξημένες, και υποτίθεται πως είναι κρίσιμη η τήρηση υγειονομικών πρωτοκόλλων, ώστε να μην εξελιχθεί σε «Βατερλό» η έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Από τις καταγγελίες γονέων παιδιών, που φοιτούν σε σχολεία της Μυτιλήνης, αντιλαμβανόμαστε πως τα προβλήματα, που εντοπίζονται όσον αφορά τον καθαρισμό τους είναι ποικίλα με κοινό παρονομαστή αυτών να είναι το ελλιπές ωράριο του προσωπικού. Πιο συγκεκριμένα η καθαρίστρια ενός σχολείου μπορεί να εργάζεται έως τρεις ώρες καθημερινά και αυτό μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Αυτό, όμως, έχει σαν αποτέλεσμα σημεία-«φωτιά», όπως οι τουαλέτες των μαθητών, να μην καθαρίζονται κατά τη διάρκεια της μέρας, όπως επίσης να μην γίνεται και απολύμανση αιθουσών και χώρων που χρησιμοποιούνται από τα παιδιά. Με λίγα λόγια, από το πρώτο κουδούνι το πρωί έως το τελευταίο κουδούνι αργά το μεσημέρι δεν γίνεται καμία ενέργεια καθαρισμού των σχολείων, ανεξάρτητα με το πόσο επιβαρυμένη μπορεί να είναι η κατάσταση από την χρήση των τουαλετών και φυσικά των υπόλοιπων χώρων. 

Όπως είναι φυσιολογικό, υπάρχουν αρκετοί διευθυντές και διευθύντριες σχολείων, που αντιλαμβάνονται το πόσο προβληματική είναι αυτή η κατάσταση και προσεγγίζουν τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων, για να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι και να εξετάσουν πιθανές λύσεις στο πρόβλημα, καθώς είναι δεδομένο για αυτούς, πως τα κτίρια ουσιαστικά δεν θα καθαρίζονται. Και πώς να καθαριστούν, όταν τρεις ώρες δεν είναι αρκετές για τον σωστό καθαρισμό του σπιτιού μιας οικογένειας, πόσο μάλλον για τους πολύ μεγαλύτερους χώρους ενός σχολικού κτιρίου!

«Φοβόμαστε πως οι τουαλέτες και οι τάξεις δεν θα καθαρίζονται αποτελεσματικά, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μικρά παιδιά είναι αυξημένες οι ανάγκες. Κανονικά θα έπρεπε να γίνονται συνεχείς καθαρισμοί και οι καθαρίστριες να αυξάνονται, όχι να μειώνονται», μας είχε αναφέρει μητέρα μαθητή, και μέλος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 11ου Δημοτικού Σχολείου της Μυτιλήνης. «Το πρόβλημα στο σχολείο μας είναι ακόμη πιο έντονο αν σκεφτείτε πως οι τουαλέτες για όλα τα παιδιά έχουν μειωθεί πρακτικά στο μισό, λόγω του ότι υπάρχουν τουαλέτες στο κτίριο που επισκευάζεται και στο οποίο δεν υπάρχει πρόσβαση», αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, Άρης Σπέρκος, προσθέτοντας ένα ακόμη πρόβλημα στη σωρεία ζητημάτων, που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο κτίριο, που αποδείχτηκε και ανέτοιμο να υποδεχθεί τους μαθητές στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

 

«Θα το αξιολογήσουμε»

Η συγκεκριμένη κατάσταση έχει προκύψει από τις ώρες εργασίας και τον συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, την πρόσληψη των οποίων έχει εγκρίνει το αρμόδιο Υπουργείο, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, Παναγιώτη Κατσαβέλη. «Κενά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. Έχουμε προσλάβει 102 άτομα τα οποία έχουν μοιραστεί σε σχολεία του Δήμου, ενώ στις περιπτώσεις μεγάλων σχολικών συγκροτημάτων έχουν τοποθετηθεί περισσότερες καθαρίστριες», σημειώνει στα «ΝΕΑ της Λέσβου», διευκρινίζοντας πως πέρυσι είχαν προσληφθεί 66 άτομα, με τα κενά να καλύπτονται από την Καθαριότητα του Δήμου και εργαζόμενους στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, οι οποίοι όμως φέτος δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, αν προκύψουν αντίστοιχα προγράμματα θα προστεθεί επικουρικά και προσωπικό στην καθαριότητα των σχολείων.

«Η σχολική χρονιά μόλις ξεκίνησε. Θα αξιολογήσουμε την κατάσταση και όπου υπάρχει πρόβλημα θα εξετάσουμε τι μπορούμε να κάνουμε, όπως για παράδειγμα να επεκτείνουμε το ωράριο στις τέσσερις ή πέντε ώρες», σημειώνει ο κ. Κατσαβέλης, σχετικά με τα παράπονα των γονιών ότι οι τρεις ώρες δεν επαρκούν για να καθαριστούν σωστά τα σχολεία.

 

Και όχι μόνο

Όλο το προηγούμενο διάστημα υπήρξε σειρά ανακοινώσεων και τοποθετήσεων από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και της Κυβέρνησης γενικότερα για τη νέα χρονιά. Έμφαση δινόταν στον βασικό στόχο του να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και να μην επαναληφθεί φέτος η περσινή και προπέρσινη χρονιά, όπου λόγω εκτεταμένης καραντίνας το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά. Ραχοκοκαλιά αυτής της στρατηγικής είναι η προώθηση των εμβολιασμών στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές άνω των 12 ετών, αλλά και τα συχνά αυτοδιαγνωστικά τεστ για όσα παιδιά δεν έχουν εμβολιαστεί, όπως και συγκεκριμένα πρωτόκολλα διαχείρισης κρουσμάτων όταν αυτά εμφανιστούν.

Λίγα εικοσιτετράωρα όμως μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι γονείς σημειώνουν πως αυτά δεν είναι αρκετά, όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν άλλα προβλήματα που αυξάνουν τον κίνδυνο διασποράς του ιού. Το σημαντικότερο, ίσως οι πολύ μικρές αίθουσες, που πρακτικά δημιουργούν συνθήκες συνωστισμού και καθίστανται μικρές επιδημιολογικές βόμβες. Υπάρχουν περιπτώσεις αιθουσών που φιλοξενούν υπερδιπλάσιο αριθμό μαθητών από αυτόν που θα μπορούσε να υποστηρίξει στοιχειώδεις αποστάσεις ασφάλειας. Κατάσταση που δυσκολεύει σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία ακόμη και υπό κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον βοηθά στην διαμόρφωση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά. 

«Αυτό που συμβαίνει αγγίζει τα όρια του παραλογισμού», σημειώνει ανήσυχος πατέρας μαθητή άλλου Δημοτικού, που φτάνει μάλιστα στο σημείο να υποστηρίξει πως θα ήταν προτιμότερο να διατεθούν κάποια λυόμενα, ώστε να είναι δυνατό το «σπάσιμο» τμημάτων σε μικρότερα, για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι μετάδοσης στις περιπτώσεις κρουσμάτων. 

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img