Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

“Διαφημιστική καμπάνια Ε.Ο.Τ.”

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

του Πάνου Πίτσιου
(οικονομολόγου, Master’s “Διεθνής Επιχειρηματικότητα”)

Παρακολούθησα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλα όσα διαδραματίστηκαν, γύρω από την καμπάνια του Ε.Ο.Τ. για την καλοκαιρινή τουριστική Ελλάδα στο εξωτερικό και για το περιβόητο “layout” του σχετικού διαφημιστικού video.

Η πολιτική εκμετάλλευση που “στήθηκε” πάνω σ’ ένα καθαρά τεχνοκρατικό θέμα, είναι απερίγραπτη. Τα σχόλια που ακούστηκαν από μη ειδικούς, είναι πραγματικά εξωφρενικά.

Δεν ξέρω αν η συγκεκριμένη διαφήμιση θα αποδώσει, αλλά για ένα είμαι απόλυτα βέβαιος. Από μία πρόχειρη “διαφημιστική ανάλυση”, προκύπτει αβίαστα, ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε από το γραφείο marketing που ανέλαβε όλη την καμπάνια, προκειμένου να φθάσει σ’ αυτό που βγήκε προς τα έξω, ήταν απολύτως άψογη και κυρίως δεοντολογική, τηρώντας με ευλάβεια όλα τα επιστημονικά κριτήρια που απαιτούνται, σε ανάλογες περιπτώσεις.

Προφανώς, η διαφήμιση αυτή, ανήκει στην κατηγορία “υπομνηστική διαφήμιση” (reminder advertising) και ουδόλως στις κατηγορίες “πληροφοριακή” ή “πειστική” ή “συναγωνιστική” ή “συγκριτική”, που έχουν άλλους συγκεκριμένους στόχους. Αυτού του είδους η διαφημιστική καμπάνια, ενδείκνυται ακριβώς όταν βρισκόμαστε σε περίοδο χαμηλής ζήτησης (όπως τώρα).

Είναι εμφανές ότι ο στόχος ορθότατα, δεν είναι πώς θα πειστεί ο υποψήφιος επισκέπτης να έρθει “άρον άρον” στην Ελλάδα (γεγονός βέβαια που υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν εξαρτάται από καμία διαφημιστική καμπάνια), αλλά πώς θα διατηρήσει (ή πώς θα δημιουργήσει ή πώς θα ενδυναμώσει) στο θυμικό και στο υποσυνείδητό του, το γενικότερο “μύθο” της καλοκαιρινής Ελλάδας, όπου κι’ αν βρίσκεται. Στοχεύοντας βέβαια κυρίως, μεσοπρόθεσμα στο προσεχές μέλλον.

“Υπομνηστική” διαφήμιση, δεν σημαίνει απαραίτητα εν σειρά παράθεση τοπίων (πρακτική που οπωσδήποτε επιβάλλεται στην “πληροφοριακή” διαφήμιση και ενδεχομένως στην “πειστική”). Ακριβώς για την περίσταση, το slogan έπρεπε να επικεντρωθεί στο μυαλό και στο νου και το συγκεκριμένο “μήνυμα” το πετυχαίνει στο έπακρο, αφού πληροί και τα τρία κριτήρια επιτυχίας που απαιτούνται (επιθυμητό, μοναδικό, πιστευτό)!!! Το “Greek Summer is a state of mind” και όλη η υπόλοιπη εικόνα (brand image) που έντεχνα χρησιμοποιείται, διατηρούν με μαεστρία, αναλλοίωτη στη μνήμη των υποψήφιων επισκεπτών, την καλοκαιρινή Ελλάδα.

 

spot_img

More articles