Έπεσε η αυλαία για τα κρουαζιερόπλοια στο νησί μας, με την άφιξη του τελευταίου για το 2024 το πρωί του Σαββάτου. Σε αντίθεση με τους αριθμούς-ρεκόρ στους Τούρκους και τους Ευρωπαίους τουρίστες που ήρθαν και συνεχίζονται να έρχονται φέτος στο νησί μας, τα κρουαζιερόπλοια ήταν εξ’ αρχής μετρημένα στα δάχτυλα… των δύο χεριών, αφήνοντας μια πικρή γεύση στους επαγγελματίες του κλάδου. Οι μόλις 7 προσεγγίσεις στην διάρκεια ενός ολόκληρου έτους είναι ένας από τους χειρότερους αριθμούς στον τουρισμό κρουαζιέρας, που πρέπει πάση θυσία να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια με στοχευμένες ενέργειες από τους τοπικούς φορείς.
Το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που έδεσε στο λιμάνι της Μυτιλήνης το πρωί του Σαββάτου ήταν το “Diana”, που ήρθε από τη Χίο με 135 επιβάτες. Αυτή ήταν η πρώτη προσέγγιση του συγκεκριμένου πλοίου στο νησί μας, το οποίο κατασκευάστηκε το 2022. Οι Άγγλοι τουρίστες χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ και πραγματοποίησαν εκδρομές στο Μόλυβο, την Αγιάσο, το Μουσείο του Θεόφιλου και το Καγιάνι, ενώ αργά το απόγευμα αναχώρησαν για το Κουσάντασι.
Εμφανώς απογοητευμένος από τον μικρό αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στο νησί μας φέτος ο τουριστικός πράκτορας, Ηλίας Πίκουλος, δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου”: «Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και ελπίζουμε ότι του χρόνου θα πάνε καλύτερα τα πράγματα. Δυστυχώς, ούτε η φετινή ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας, αν και δεν περιμέναμε θαύματα από την μια χρονιά στην άλλη. Αγωνιζόμαστε για να αναστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί με την προσφυγική κρίση, αλλά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Όταν βγεις από τον χάρτη των προορισμών, είναι δύσκολο να επανέλθεις από μηδενική βάση», σημείωσε ο ίδιος.
Οι παράγοντες του τουρισμού έχουν εναποθέσει κατά πολλοίς τις ελπίδες τους για την ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην μελέτη που ανατέθηκε από την Περιφέρεια και συντάχθηκε από την εταιρεία “Five Senses Consulting and Development”, η οποία παραδόθηκε το περασμένο φθινόπωρο με συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Σύμφωνα με αυτή, η Λέσβος πρέπει να συστηθεί από την αρχή ως προορισμός στην αγορά της κρουαζιέρας λόγω των επιπτώσεων που είχε η μεταναστευτική κρίση στην τουριστική κίνηση γενικότερα, ενώ υπάρχουν οι προοπτικές για να επανέλθει στα επίπεδα του 2009, που προσέγγιζαν το λιμάνι πάνω από 100 κρουαζιερόπλοια.
Ήδη η Περιφέρεια επεξεργάζεται τις προτάσεις για την προβολή της Λέσβου μέσω των νέων τεχνολογιών, ειδικών εφαρμογών και με applications που θα δημιουργηθούν ακριβώς γι’ αυτό τον σκοπό και θα επικεντρώνονται στις περιηγήσεις, τα αξιοθέατα, τα μνημεία, τις παραλίες, τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. Η εταιρεία έχει στείλει τον φάκελο με όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού μας σε 28 μεγάλες εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες και τα αποτελέσματα αναμένεται να φανούν από την επόμενη χρονιά.
Επίσης, οργανώθηκε ένα report με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Λέσβου, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επιβάτες κρουαζιέρας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους τουριστικούς πράκτορες όταν έρχονται σε επαφή με εταιρείες και επιβάτες κρουαζιέρας. Τέλος, δημιουργήθηκε το βιβλίο εκδρομών του προορισμού Λέσβος για τους επιβάτες πλοίων κρουαζιέρας, το οποίο ήδη έχει σταλεί σε όλες τις εταιρείες οργάνωσης κρουαζιέρας και αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του νησιού και τις εκδρομές που μπορούν να πραγματοποιούνται.