Διάκριση για Μυτιληνιούς μαθητές στη Ρομποτική

Το Robosmile που θα βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό και κέρδισε το 2ο βραβείο στον διαγωνισμό
Spread the love

Μια μεγάλη διάκριση πέτυχαν οι μαθητές του εργαστηρίου εκπαιδευτικής Ρομποτικής Robotics School Μυτιλήνης, κερδίζοντας το 2ο βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην κατηγορία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπό την καθοδήγηση του δασκάλου τους, Προκόπη Τσιτμηδέλλη, οι μαθητές κατάφεραν να διακριθούν ανάμεσα σε πολλές ομάδες ρομποτικής, μαθητών από όλη την Ελλάδα.

Οι δύο ομάδες του εργαστηρίου καταπιάστηκαν φέτος με την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομποτικών συστημάτων που να βοηθούν άτομα με αναπηρίες στην καθημερινότητά τους. 

Το πρώτο έργο τους που βραβεύτηκε στο διαγωνισμό με το όνομα Robosmile, είναι ένα ρομποτικό σύστημα που θα βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν διάφορα συναισθήματα. Αναλυτικότερα, το ρομπότ θα κινείται στο χώρο του εκάστοτε σχολείου και οι μαθητές με αυτισμό θα μπορούν χρησιμοποιώντας χρωματιστά τουβλάκια, στο ρόλο κωδικοποιημένων συναισθημάτων, να επικοινωνήσουν με το ρομπότ και να εκπαιδευτούν στην έκφραση και στη διαχείριση μιας πληθώρας συναισθημάτων. 

Το δεύτερο έργο τους με τίτλο Robovision, είναι ένα ρομποτικό σύστημα που βοηθάει τα άτομα με απώλεια όρασης να διασχίζουν το δρόμο με ασφάλεια χρησιμοποιώντας ηχητικές εντολές, αισθητήρες χρωμάτων και αισθητήρες απόστασης. 

Η κριτική επιτροπή του Aegean Robotics e competition 2022 βρήκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις ιδέες τους και τίμησε την ομάδα Robosmile με τη δεύτερη Πανελλήνια θέση ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η φετινή διάκριση του Robotics School Μυτιλήνης στο συγκεκριμένο διαγωνισμό είναι η δεύτερη, καθώς πέρυσι την ίδια περίοδο είχε πάρει την πρώτη θέση Πανελλαδικά με το ρομπότ «εκπαιδευτής μελισσών» που ήταν ένα ρομποτικό λουλούδι για την εκπαίδευση των μικρών μελισσών στη συλλογή της γύρης, συνεχίζοντας τις επιτυχίες, καθώς μετά το περσινό πρώτο Πανελλαδικό βραβείο, φέτος τα παιδιά έμειναν στο βάθρο στη δεύτερη θέση (με 823,10 μονάδες).

 

Στο βάθρο 

Την πρώτη θέση (με 833 μονάδες) κατέλαβε το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ψαχνών από την Εύβοια με τη ρομποτική κιθάρα και την τρίτη θέση (με 816,30 μονάδες) η 5η τάξη Δημοτικού της Σχολής Χατζήβεη από τη Νέα Φιλαδέλφεια που προσομοίωσαν ένα υποθαλάσσιο καταφύγιο με αυτοματισμούς. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής διοργανώνεται για έκτη χρονιά από την Πολυτεχνική Σχολή – Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Σάμο και αποτελεί μία εξαιρετική πρωτοβουλία στήριξης και ενθάρρυνσης των μαθητών σε όλη την Ελλάδα για να ασχοληθούν με τις νέες τεχνολογίες μέσω της ρομποτικής αναπτύσσοντας ταυτόχρονα και ευαισθησίες όπως εν προκειμένω οι μαθητές του κ. Τσιτμηδέλλη για τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και με προβλήματα όρασης. Δείχνοντας το δρόμο για το πώς μπορεί στο μέλλον η σύγχρονη ρομποτική τεχνολογία να ενσωματωθεί στην εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών του ανθρώπου για ένα πιο ανθρώπινο αύριο. 

Στο διαγωνισμό που διεξήχθη το Σάββατο ενώ χθες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και απηύθυνε χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών Συστημάτων, Καθηγητής, Δημοσθένης Βουγιούκας συμμετείχαν 62 ομάδες από κάθε γωνιά της Ελλάδας, από την Κέρκυρα και τη Λήμνο μέχρι την Ιεράπετρα και το Σουφλί!

 

Ο δάσκαλος των παιδιών Προκόπης Τσιτμηδέλλης υπεύθυνος του Robotics School Μυτιλήνης

Ο Προκόπης Τσιτμηδέλλης

«Είναι μία μεγάλη ηθική ικανοποίηση για εμάς, για τη δουλειά που κάνουμε με τα παιδιά πάνω στη ρομποτική εδώ στο robotics school Μυτιλήνης η βράβευση μας σε αυτόν τον σημαντικό Πανελλαδικό διαγωνισμό που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και δεν έχουμε παρά να εκφράσουμε τη συγκίνηση μας για τις δημιουργίες των παιδιών μας που κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να διακριθούν ώστε να ακουστεί για άλλη μία φορά σε Πανελλαδικό επίπεδο ο τόπος μας» είπε στα Νέα της Λέσβου ο κ. Τσιτμηδέλλης.

Το Robotics School Μυτιλήνης βρίσκεται στην οδό Υακίνθου 16, στη Χρυσομαλλούσα, στο κέντρο μελέτης Ποζιτρόνιο.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο διαγωνισμό συμμετείχε από τη Λέσβο και η Δημόσια εκπαίδευση και συγκεκριμένα το Γ1 Τμήμα του 11ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης με δυο εξαιρετικές δημιουργίες των παιδιών που επιμελήθηκαν με τη δασκάλα τους Σοφία Παπάνη, η οποία ασχολείται τον ελεύθερο χρόνο της με τη ρομποτική και προς τιμήν της προετοίμασε τους μαθητές της και κατέβηκαν στο διαγωνισμό με τη στήριξη της διευθύντριας Κατερίνας Γιαννάκου  αποκτώντας τη σημαντική εμπειρία της συμμετοχής.

Οι δημιουργίες ήταν τα κοχύλια (17η θέση) και οι κεραυνοί (23η θέση). 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση