- Την διατήρηση του κτιρίου προτείνει η Δημοτική Αρχή και την αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις που θα εξυπηρετούν το λιμάνι
Κρίσιμη για την λειτουργία του υφιστάμενου λιμανιού της Μυτιλήνης θα είναι η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη με πρώτο θέμα την ανασύνταξη του master plan. Στην συνεδρίαση έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων και Υπηρεσιών και η βασική τροποποίηση που προτείνει η Δημοτική Αρχή σε σχέση με το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί το 2018 είναι η διατήρηση του κτιρίου του παλιού Κολυμβητηρίου και η αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις που θα εξυπηρετούν το λιμάνι.
Επίσης, προτείνεται ο αποχαρακτηρισμός του πάρκινγκ ως χερσαία ζώνη του λιμανιού, δεδομένου ότι ανήκει στην ΕΤΑΔ και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Στην εισήγηση που υπογράφει ο Αντιδήμαρχος Έργων, Στρατής Τζιμής, προβλέπεται ακόμη η δημιουργία εμπορικού λιμανιού στο Πέραμα της Γέρας προκειμένου να αποσυμφορηθεί λειτουργικά το λιμάνι της Μυτιλήνης.
Η Δημοτική Αρχή αποφάσισε την τροποποίηση του master plan και στην περιοχή Φανάρι, με παράλληλη διαπλάτυνση με πλωτή εξέδρα της οδού Χριστουγέννων όπου λειτουργεί σειρά καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Κάθετα στον δρόμο προτείνεται να τοποθετηθούν δυο πλωτές προβλήτες για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο σημείο δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες. Σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση της κρουαζιέρας, παραμένει στο ίδιο σημείο, ενώ το ίδιο προτείνεται και για τα πλοιάρια από την Τουρκία που βρίσκονται κοντά στο Τελωνείο.
Ιδιαίτερη αναφορά υπάρχει στην εισήγηση για το παλιό Κολυμβητήριο, το οποίο είναι ένα εμβληματικό κτίριο το οποίο επιδιώκει να διατηρήσει η Δημοτική Αρχή, προτείνοντας την κατάλληλη αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις, οι οποίες θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των Αρχών του λιμανιού, των εργαζομένων, αλλά και του επιβατικού κοινού. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η στέγαση των δημοτικών γραφείων Τουριστικών Πληροφοριών, της Κτηματικής Υπηρεσίας, του Χημείου, και του Λιμενικού Ταμείου, η στέγαση επιβατικού σταθμού ακτοπλοΐας και λοιπές χρήσεις διαμόρφωσης χώρων πολιτιστικών δραστηριοτήτων, συνεδρίων, κοινόχρηστων χώρων, κλπ.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού πρέπει να δοθούν σε αυτό χρήσεις συνάθροισης κοινού και να αυξηθεί ο συντελεστής δόμησης από 0,60 που είναι σήμερα, σε 1,20, προκειμένου η διαρρύθμιση του κτιρίου να γίνει σε δύο επίπεδα. Βάσει της εισήγησης θα διατηρηθεί ο υφιστάμενος όγκος και όλες οι νέες κατασκευές θα γίνουν εσωτερικά με ανεξάρτητο στατικό φορέα.
Εξάλλου, στη συνολική πρόταση του Δήμου περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία υδατοδρομίου στη Σκάλα Λουτρών που απέχει 8 χλμ. από τη Μυτιλήνη και θα αποσυμφορήσει ακόμη περισσότερο χωροταξικά το λιμάνι της Μυτιλήνης.
Σε ό,τι αφορά την προβλεπόμενη θέση ελλιμενισμού των μικρών σκαφών αλιείας, προτείνεται να μεταφερθεί στο Ναυτικό Όμιλο, όπου υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα για επέκταση και διαρρύθμιση του χώρου.
Τέλος, στη μελέτη του master plan για το λιμάνι λαμβάνοντας υπόψη τις προαναφερόμενες προτάσεις που τέθηκαν από το Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο χωροθετούνται τα εξής Τμήματα:
–Τμήμα Ακτοπλοΐας Εξωτερικού
– Τμήμα Κρουαζιέρας στα νέα και υφιστάμενα κρηπιδώματα του προσήνεμου μόλου
–Τμήμα Αναψυχής στο βόρειο τμήμα του παλαιού εσωτερικού λιμένα περιμετρικά της οδού Κουντουριώτου
–Τμήμα Αλιείας στα νότια και δυτικά κρηπιδώματα του παλιού εσωτερικού λιμένα στις οδούς Κουντουριώτου και Χριστουγέννων
– Εξυπηρέτηση σκαφών Λιμενικού Σώματος και Πολεμικού Ναυτικού δυτικά από το Τμήμα της Ακτοπλοΐας εξωτερικού
-Η ακτοπλοΐα του εσωτερικού έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμανιού στον όρμο της Παναγιούδας θα εξυπηρετείται από τα κρηπιδώματα εσωτερικά του προσήνεμου μόλου όπου χωροθετείται το Τμήμα Κρουαζιέρας
– Η διακίνηση φορτίων μέσω φορτηγών πλοίων, δηλαδή η εμπορική δραστηριότητα που εξυπηρετείται στο λιμάνι θα εξακολουθεί να εξυπηρετείται όπως μέχρι σήμερα, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμανιού στην Παναγιούδα.