Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Κινητά από ανακυκλούμενα υλικά

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

Μπορεί πριν από περισσότερα από 10 χρόνια να είχε ξεκινήσει ως μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης για το μείζον ζήτημα του περιβάλλοντος, η Fairphone από την Ολλανδία όμως εξελίχθηκε πλέον σε μια κερδοφόρα νεοφυή επιχείρηση. Πώς; Κατασκευάζοντας κινητά τηλέφωνα από ανακυκλούμενα υλικά!

Μόνο πέρυσι, η εταιρεία πούλησε 95.000 συσκευές τηλεφώνων, καταγράφοντας κέρδη ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ συνολικά έχει διαθέσει στην αγορά περισσότερες από 300.000 συσκευές. Το 99% των συσκευών αυτών απορροφάται από ιδιώτες, ωστόσο στοχεύουν πλέον και σε εταιρείες. 

Βάση όλου αυτού του καινοτόμου εγχειρήματος είναι το πόσο σημαντικό παράγοντα αποτελεί η ανακύκλωση για την ενεργειακή μετάβαση, κατά την οποία κυβερνήσεις και επιχειρήσεις καλούνται να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να πετύχουν συγκεκριμένους και αυστηρούς στόχους στην κατεύθυνση της μείωσης της εκπομπής αερίων. Την ίδια στιγμή μεγάλη συζήτηση γίνεται για την υπευθυνότητα που δείχνουν οι μεγάλες εταιρείες σε ζητήματα σεβασμού ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δικαιωμάτων των παιδιών εκμεταλλευόμενες τα κενά ή την ανύπαρκτη εργατική νομοθεσία σε χώρες, όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Σε αυτή την κατεύθυνση στη Fairphone έπειτα από τις προσπάθειες να συμβάλλουν στην αλλαγή αυτής της κατάστασης, αποφάσισαν να συνεχίσουν την προσπάθεια… από μέσα και μάλιστα έως το 2023 να προμηθεύονται με υπεύθυνο τρόπο το 70% των υλικών τους.

Η Fairphone προμηθεύεται κοβάλτιο από πολλές χώρες, ωστόσο υλοποιεί ένα πρόγραμμα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου σε συνεργασία με την Fair Cobalt Alliance προσπαθούν να καταστήσουν τα ορυχεία ασφαλέστερα, να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους και να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για όλους όσους εργάζονται σε αυτές τις εγκαταστάσεις, άνδρες και γυναίκες. Και αυτό ως «συμβιβασμό», που ωφελεί και την εταιρεία αλλά και τους ανθρακωρύχους.

Η Fairphone ξεκίνησε το 2013 με στόχο να προσελκύσει ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, που ήταν έτοιμοι να συμβιβαστούν με τη λειτουργικότητα και να συμβάλουν στη βιωσιμότητα. Πλέον στοχεύει να προσελκύσει και τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα και τη δικαιοσύνη.

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img