- Κι άλλη καθυστέρηση στην παράδοση της “Εγνατίας” της Λέσβου που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2013 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί
“Το γεφύρι της Άρτας” θυμίζει η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου που ξεκίνησε το 2013 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Αν και σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του Υπουργείου Υποδομών το έργο θα έπρεπε να παραδοθεί στο τέλος αυτού του μήνα, τελικά, η εργολήπτρια εταιρεία “Άκτωρ” ζήτησε και νέα 5μηνη παράταση έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για την 8η κατά σειρά παράταση της σύμβασης που σημαίνει ότι ο νέος δρόμος που συνδέει την Καλλονή με το Σίγρι δεν θα είναι έτοιμος ούτε αυτό το καλοκαίρι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή μετακίνηση ντόπιων και επισκεπτών.
Καθ’ όλη την διάρκεια του χειμώνα τα συνεργεία εργάστηκαν πυρετωδώς, σε όλα τα μέτωπα, για να δώσουν στην κυκλοφορία το νέο δρόμο που θα φέρει πιο κοντά το κέντρο με την δυτική άκρη του νησιού μέσα στην άνοιξη. Ωστόσο, οι συνεχείς βροχοπτώσεις του τελευταίου μήνα αλλά και νέες καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν από την πλευρά του ΔΕΔΔΗΕ σε ό,τι αφορά την μετατόπιση στύλων και τον ηλεκτροφωτισμό, οδήγησαν στο αίτημα της νέας παράτασης.
Ίσως το καλοκαίρι…
Αυτό το διάστημα οι εργασίες προχωρούν σε όλα τα τμήματα, με την τοποθέτηση των στηθαίων ασφαλείας και πλεγμάτων κατά μήκος για την προστασία από την κατάπτωση πρανών. Παράλληλα εκτελούνται εργασίες αποκατάστασης κατολισθήσεων στην παράκαμψη της Άντισσας και στην παράκαμψη της Φίλιας και τα τελευταία τεχνικά έργα στον κόμβο του Πάρκου του Απολιθωμένου Δάσους. Σε ό,τι αφορά την τελική ασφαλτόστρωση έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 85% και υπολείπονται οι τελευταίες στρώσεις σε τρία μικρά τμήματα του νέου οδικού άξονα. Το τελευταίο στάδιο του έργου είναι η τοποθέτηση των πινακίδων σήμανσης και ασφάλισης, καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μηχανικών, αν οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές από δω και πέρα και παράλληλα ο ΔΕΔΔΗΕ προχωρήσει στην μετατόπιση των στύλων σε συγκεκριμένα σημεία, ο νέος οδικός άξονας μπορεί να παραδοθεί νωρίτερα, μέσα στο καλοκαίρι.
57 εκατ. για 47 χλμ.
Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 46,7 χιλιόμετρα (έναντι 52 χιλιομέτρων που ήταν ο παλιός). Σε μήκος 21 χλμ. περίπου του παλιού δρόμου εκτελέστηκαν εργασίες διανοίξεων και βελτίωσης της βατότητας, ενώ τα υπόλοιπα 26 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη με παρακάμψεις των χωριών Δάφια, Φίλια, Σκαλοχώρι, Βατούσα και Άντισσα. Επίσης κατασκευάστηκαν οχτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της νέας χάραξης. Στη συνολική χρηματοδότηση είχαν προβλεφθεί τα έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες και μετακινήσεις των δικτύων.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του νέου οδικού άξονα ήταν 44,5 εκατ. ευρώ επί του οποίου η κοινοπραξία “Τοξότης Α.Ε. – Αναστηλωτική – Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε προσφέρει έκπτωση 4,17%. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2013, αλλά δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα καθυστερήσεων, μέχρι που πέρασε ως έργο – γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ. Οι εργασίες συνεχίστηκαν για μικρό χρονικό διάστημα το 2016, αλλά από το 2017 εγκαταλείφθηκαν όλα τα μέτωπα που ήταν ανοιχτά, με το αίτημα της εταιρείας για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης. Κι αυτό γιατί στην πορεία των εργασιών ανακαλύφθηκε μεγάλος αριθμός απολιθωμένων κορμών που καθυστέρησαν το έργο και παράλληλα αύξησαν την αρχική δαπάνη.
Έναν χρόνο αργότερα εξασφαλίστηκε η συμπληρωματική χρηματοδότηση, ύψους 12,8 εκατ. ευρώ, φθάνοντας τα 57 εκατ. συνολικά, αλλά η εταιρεία “Καλογρίτσα” εγκατέλειψε το έργο, με συνέπεια και νέα καθυστέρηση. Τελικά, μαζί με άλλα έργα στην Πελοπόννησο και στην Βόρεια Ελλάδα, ο οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου πέρασε στα χέρια της εταιρείας “Άκτωρ” που εκτελεί το έργο από το 2019.