Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Οι προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

Με τα δεδομένα που φέρνει η πανδημία και το πώς αυτά επηρεάζουν το εμπόριο, είναι βέβαιο πως για πολλές εμπορικές επιχειρήσεις η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο – έστω συμπληρωματικά στο φυσικό κατάστημα – είναι μονόδρομος. Η μετάβαση αυτή όμως έχει προκλήσεις, οι οποίες αρχικά μπορεί να κάνουν το εγχείρημα να φαίνεται ακατόρθωτο, ωστόσο το μονοπάτι προς το άνοιγμα σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς είναι λιγότερο δύσβατο απ’ όσο νομίζουμε!

Η σημαντικότερη ίσως πρόκληση έχει να κάνει με τη διαχείριση. Ο αυξημένος όγκος παραγγελιών συνεπάγεται και αυξημένες εργατοώρες στη διαχείριση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, οι οποίες μπορεί να είναι αδύνατο να καλυφθούν, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με παράλληλη λειτουργία με φυσικό κατάστημα. Χρειάζεται χρόνος για την ενημέρωση των προϊόντων, την παρακολούθηση και εκτέλεση παραγγελιών, όμως υπάρχουν εργαλεία αυτοματισμών και ειδοποιήσεων που μπορεί να κάνουν τη δουλειά μας λίγο πιο εύκολη, χωρίς να χρειάζεται να περνάμε πολύ χρόνο (από αυτόν που δεν έχουμε!) μπροστά σε μια οθόνη.

Μια άλλη πρόκληση είναι, όπως είναι επόμενο, ο ανταγωνισμός. Φυσικά με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα «ανοιγόμαστε» σε μια μεγαλύτερη αγορά εκτός των γεωγραφικών ορίων της γειτονιάς ή της πόλης μας, την ίδια στιγμή όμως έχουμε να ανταγωνιστούμε όχι μόνο τα γειτονικά καταστήματα, αλλά και αυτά που βρίσκονται σε άλλη πόλη ή και σε άλλη χώρα. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει η τοποθέτησή μας στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google) και σε αυτό βοηθούν τόσο οι ενέργειες διαφήμισης, που θα κάνουμε, όσο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η δομή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ταχύτητες φόρτωσης, η ευκολία πλοήγησης κ.ά. Η συμβολή ενός επαγγελματία για τον σωστό σχεδιασμό της ιστοσελίδας μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πρόκλησης αυτής.

Το ζήτημα του ανταγωνισμού βέβαια αντιμετωπίζεται και μέσα από τη σωστή παρουσία του ηλεκτρονικού καταστήματος στα κοινωνικά δίκτυα. Η δημιουργία περιεχομένου, η διαχείριση του κοινού στα κανάλια του καταστήματός μας στις διάφορες πλατφόρμες και η αλληλεπίδραση με αυτά δεν είναι κάτι εύκολο και απαιτεί χρόνο. Και εδώ, όμως, οι κατάλληλοι συνεργάτες μπορούν να σας γλιτώσουν χρόνο και στο τέλος της μέρας να σας προσφέρουν χρήμα, καθώς η σωστή επένδυση πάντα αποφέρει καρπούς σε αυτές τις περιπτώσεις.

 

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img