Λίγες μέρες μετά το «Θεόφιλος», και το «Μυτιλήνη» ξεκίνησε αυτές τις μέρες το τελευταίο του ταξίδι. Το πλοίο – «αρχόντισσα» του Βορείου Αιγαίου, της πάλαι ποτέ κραταιάς Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου που «κυριαρχούσε» στα νησιά μας, μεταφέρεται με τη βοήθεια ρυμουλκών από το λιμάνι της Ελευσίνας, όπου βρισκόταν, στον κόλπο του Αλή Αγά στην Τουρκία για να διαλυθεί για σκραπ. Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει η σφραγίδα του τέλους για το εμβληματικό αυτό πλοίο, ενώ στους κατοίκους της Λέσβου (και όχι μόνο) υπενθυμίζεται με έναν τραγικό τρόπο η αρνητική κατάληξη της πολλά υποσχόμενης ναυτιλιακής τους εταιρείας.
To «Μυτιλήνη» ήταν ένα καλοτάξιδο πλοίο, με πολλές διακρίσεις, πασίγνωστο στην Ελλάδα, που σηματοδότησε μια εποχή ανάπτυξης της ΝΕΛ, καθώς ήταν για πολλά χρόνια η ναυαρχίδα της. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1973 και πέρασε στην ιδιοκτησία της Ναυτιλιακής το 1990, με κόστος κοντά στα 10 εκατομμύρια δολάρια «αρπάζοντάς» το μάλιστα από τον Αγούδημο, που φαίνεται πως το διεκδικούσε τότε. Τα επόμενα δύο χρόνια προχώρησαν εκτενείς εργασίες μετασκευής του, που κόστισαν σχεδόν όσο η αγορά του: Το εσωτερικό του ανακαινίστηκε και επανασχεδιάστηκε πλήρως, προκειμένου να φιλοξενεί με άνεση και πολυτέλεια 1.735 επιβάτες, ενώ απέκτησε σαλόνια, μπαρ, εστιατόριο, νέο χώρο υποδοχής, νοσοκομείο, εξωτερικό χώρο ντίσκο και 197 καμπίνες με 565 κλίνες. Η μετασκευή του ολοκληρώθηκε και στις 13 Ιουλίου 1992 δρομολογήθηκε στην κλασική γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, προσεγγίζοντας Λήμνο, Καβάλα και Θεσσαλονίκη δύο φορές την εβδομάδα.
Λίγα χρόνια αργότερα, όμως, το 2000 η ΝΕΛ αγοράζει τα υπερσύγχρονα ταχύπλοά της με μια επένδυση που δεν της «βγήκε» και κατέληξαν να είναι ζημιογόνα. Η εταιρεία άρχισε να χάνει έδαφος και σταδιακά να σβήνει. Το 2007 το «Μυτιλήνη» και το «Θεόφιλος» εξακολουθούσαν να καλύπτουν τη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, αλλά τα οικονομικά προβλήματα οδήγησαν σε ποιοτικές εκπτώσεις, ενώ το μεγάλο πλήγμα ήρθε και με τη δραστηριοποίηση της ΑΝΕΚ στο ανατολικό Αιγαίο, που απείλησε την κυριαρχία της λεσβιακής εταιρείας, με την πτωτική της πορεία να μην ανακόπτεται ούτε με την αγορά του European Express το 2010.
Το 2013, το «Μυτιλήνη» μεταφέρθηκε στην γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Εύδηλος – Αγ. Κήρυκος – Φούρνοι – Καρλόβασι – Βαθύ, και τον χειμώνα του 2015 καθηλώθηκε στο λιμάνι του Καρλοβάσου στη Σάμο με σοβαρή μηχανική βλάβη, όπου παρέμεινε σκουριάζοντας. Το καλοκαίρι του 2016 αποφασίστηκε η μεταφορά του στον όρμο της Ελευσίνας, όπου παρέμενε εγκαταλελειμμένο μέχρι και πριν λίγες μέρες, μη θυμίζοντας σε τίποτα το λαμπερό πλοίο – καμάρι της ΝΕΛ, και χάνοντας σταδιακά και κάθε αγοραστική αξία.