Βαθιά το μαχαίρι στην Παράλληλη Στήριξη

Spread the love

Μπορεί τα σχολεία στη Λέσβο να ξεκίνησαν χωρίς ελλείψεις σε καίριες θέσεις εκπαιδευτικών, όπως νηπιαγωγούς και δασκάλους, ωστόσο έντονη ανησυχία επικρατεί σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν από τα κενά στην παράλληλη στήριξη….

Μπορεί τα σχολεία στη Λέσβο να ξεκίνησαν χωρίς ελλείψεις σε καίριες θέσεις εκπαιδευτικών, όπως νηπιαγωγούς και δασκάλους, ωστόσο έντονη ανησυχία επικρατεί σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν από τα κενά στην παράλληλη στήριξη. Πολλοί είναι οι γονείς οι οποίοι βλέποντας την συγκεκριμένη κατάσταση με την υποστελέχωση εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη κάνουν καθημερινά εκκλήσεις στους αρμόδιους, ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση

Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, καθώς κάθε χρονιά τα σχολεία έρχονται αντιμέτωπα με το συγκεκριμένο πρόβλημα. Ο Σύλλογος Συν-Εξέλιξη, που είναι μια ομάδα γονέων και φίλων ανθρώπων με αυτισμό στη Λέσβο, ανέφερε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη συγκεκριμένη ανακοίνωση: «Γνωρίζοντας πολύ καλά από τα μέλη μας τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο με τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ που οδηγούν τα παιδιά εκτός σχολείων γενικής αγωγής, όσο και με τις μειωμένες προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, έχουμε στείλει σχετική επιστολή στην Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου από τις 21/07/2023. Σ’ αυτήν επισημαίνουμε τα προβλήματα και ταυτόχρονα υπογραμμίζουμε τη σπουδαιότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης βάσει επιστημονικών τοποθετήσεων, της σύγχρονης παγκόσμιας πρακτικής, αλλά και της έως σήμερα εμπειρίας μας. Πρόκειται για έναν θεσμό που δημιουργήθηκε για να υπηρετεί τη γενικότερη αρχή της συμπερίληψης των παιδιών με ΕΕΑ στα σχολεία γενικής και μόνο έτσι θα καταφέρουμε να οδηγηθούμε σε μια κοινωνία πραγματικής ισότητας, αγάπης και αποδοχής, χωρίς αποκλεισμούς και… δολοφονίες όπως αυτή του Αντώνη! Δυστυχώς, η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς μας έφερε αντιμέτωπους με μια νέα πραγματικότητα, όπου διαφαίνεται ότι ο θεσμός της παράλληλης στήριξης οδεύει προς κατάργηση. Οι φωνές διαμαρτυρίας ανά την Ελλάδα είναι χιλιάδες. Κάνουμε έκκληση προς το Υπουργείο Παιδείας κι ελπίζουμε να εισακουστούμε: Μην αποκλείετε τα παιδιά μας! Αφήστε τα να “ανθίσουν”!». 

Η Πρόεδρος του συλλόγου, Αναστασία Σκούρτσου, είπε στα Νέα της Λέσβου: «Ο αυτισμός βάσει της επιστημονικής κοινότητας έχει ανάγκη από την παράλληλη στήριξη. Το παιδί πρέπει να έχει το δικό του δάσκαλο, ο οποίος θα πρέπει να είναι μαζί του και να το βοηθάει τόσο στα μαθήματα, όσο και σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου. Μέσα στο σύλλογο έχουμε γονείς οι οποίοι πληρώνανε από μόνοι τους εκπαιδευτικούς για κάποιες ώρες για να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά τους για παράλληλη στήριξη. Με την αναδιαμόρφωση που έχει γίνει από το Υπουργείο Παιδείας δεν θα δικαιούται κάθε παιδί από έναν δάσκαλο. Ένας εκπαιδευτικός θα αντιστοιχεί σε 3 με 4 παιδιά και αυτό δημιουργεί προβλήματα. Υπάρχουν ελλείψεις στο νησί από εκπαιδευτικούς στην παράλληλη στήριξη και υπάρχουν και πολλές ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν στο συγκεκριμένο κομμάτι».

 

Οι γονείς

Η στάση του Υπουργείου Παιδείας να περικόπτει τα στελέχη της παράλληλης στήριξης προκαλεί απογοήτευση στους γονείς παιδιών των δημοτικών, που βλέπουν ότι ενώ βελτιώνεται το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών τους με την παράλληλη στήριξη, με το που κόβεται ο συνοδεύων εκπαιδευτικός ό,τι «έχτισαν» τα προηγούμενα χρόνια καταρρέει. 

Είναι χαρακτηριστική η μαρτυρία μητέρας παιδιού με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας: «Είναι η δεύτερη χρονιά φέτος που μας έχουν κόψει τον εκπαιδευτικό συνοδό λέγοντάς μας ότι το παιδί είναι καλά, στην πραγματικότητα όμως αυτό το κάνουν για λόγους οικονομίας. Η κόρη μου συνεχίζει να αντιμετωπίζει ζητήματα ως προς την παρακολούθηση των μαθημάτων και ενώ ήταν καλύτερη μαθήτρια με τον εκπαιδευτικό συνοδό, τώρα έχουμε σοβαρό θέμα καθώς το παιδί δεν προσέχει στο σχολείο όσο πρέπει. Απευθυνθήκαμε παντού, παρακαλέσαμε, ζητήσαμε βοήθεια, δεν μας άκουσε κανείς. Δεν έχει αλλάξει τίποτα για δεύτερη χρονιά φέτος», είπε η ίδια.

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Δημήτρης Βούλγαρης, ανέφερε από την πλευρά του: «Στην παράλληλη στήριξη έχουμε προσλάβει περισσότερους σε σχέση με πέρυσι, αλλά υπάρχουν ακόμα κενά. Στα 57 κενά ήρθαν περίπου και κάλυψαν 29 εκπαιδευτικοί. Εμείς επικοινωνούμε συχνά με το Υπουργείο Παιδείας και ζητάμε την κάλυψη των αναγκών που υπάρχουν. Είχε ανοίξει το σύστημα και εμείς στείλαμε τις ειδικότητες που χρειαζόμαστε. Γενικά οι γονείς παίρνουν τηλέφωνο και αναφέρουν όπου υπάρχουν ελλείψεις».

 

Το Υπουργείο Παιδείας

  1. Η δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, Δόμνας Μιχαηλίδου, για το ζήτημα με τις ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη προκάλεσε την αντίδραση των γονέων: «Αυτό που βλέπουμε στην Ειδική Αγωγή είναι κάτι το διαφορετικό, κι εγώ το γνωρίζω κι από το προηγούμενο υπουργείο κι έχω προσπαθήσει να αντεπεξέλθω όχι ολικώς, είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αύξηση αναγκών. Μέριμνά μας είναι το ίδιο το παιδί. Δεν αφήσαμε Τμήμα στην Ελλάδα όπου αν υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί με ανάγκη για παράλληλη στήριξη, τότε το Υπουργείο θα παρέχει έναν εκπαιδευτικό στο τμήμα αυτό. Αυτό που γινόταν πολλές φορές παλαιότερα, ήταν ότι υπήρχαν δύο ή τρία παιδιά στο τμήμα με ανάγκες για παράλληλη στήριξη και γινόταν έτσι η παροχή ώστε να υπήρχαν 2-3 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μαζί με το δάσκαλο, σύνολο τέσσερις! Αυτό δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί σας λέω έχω ασχοληθεί πολύ με την Ειδική Αγωγή και με την αναπηρία, δεν είναι σωστό πέραν εξαιρέσεων, ούτε για το ίδιο το παιδί με την αναπηρία. Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δεν χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω 》

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση