Μια εξαιρετικά σημαντική ευκαιρία εμφανίστηκε για τη Λέσβο, ως προορισμός, η οποία ωστόσο φαίνεται πως χάνεται, εκτός και αν τις επόμενες εβδομάδες υπάρξουν ευχάριστες εξελίξεις. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στη Σμύρνη και τη Θεσσαλονίκη, η οποία ξεκινά δρομολόγια πιθανότατα τον ερχόμενο Μάιο ή αρχές Ιουνίου, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές αν αυτή θα περιλαμβάνει ενδιάμεσους σταθμούς και ειδικότερα αν μεταξύ αυτών βρίσκεται και η Μυτιλήνη.
Ειδικότερα, μεταξύ των ευρύτερων συζητήσεων ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία τέθηκε και υπήρξε θετική εξέλιξη στο ζήτημα της πολυπόθητης ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σμύρνης – Θεσσαλονίκης, που θεωρείται το κορυφαίο ίσως ζήτημα από την επονομαζόμενη «θετική ατζέντα» των δύο χωρών. Εξελίξεις, που φτάνουν μέχρι και το πράσινο φως για την εκτέλεση των πρώτων δρομολογίων, με την εταιρεία που θα τα αναλάβει να είναι η Levante Ferries, η οποία φαίνεται να περνά από το Ιόνιο – όπου κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται – και στο Αιγαίο.
Η Λέσβος;
Η συγκεκριμένη σύνδεση δεν ξεκίνησε να συζητιέται πρόσφατα. Αντίθετα, είναι πολλά χρόνια που εξετάζεται και αποτελεί ζήτημα μεταξύ των δύο χωρών, ενώ κατά το ίδιο διάστημα σχεδόν μπαίνει ως παράμετρος στην εν λόγω συζήτηση και το αν η Μυτιλήνη θα είναι ένα από τα λιμάνια που θα ενταχθούν στο δρομολόγιο ως ένας ενδιάμεσος σταθμός, γεγονός που θα συνεπαγόταν πολλαπλά οφέλη για τη Λέσβο ως προορισμό: Αφενός συνδέοντας το νησί μας με τη Σμύρνη, αφετέρου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε μια περίοδο που το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν εκτελείται και αντικαθίσταται με εκείνο της Καβάλας. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
«Αυτό είναι κάτι που συζητιέται εδώ και 8 με 10 χρόνια τουλάχιστον, αλλά χωρίς καμία εξέλιξη», ανέφερε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» για το θέμα της διασύνδεσης ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, σημειώνοντας όμως πως δεν έχει πέσει στην αντίληψή του απόφαση περί «συμμετοχής» της Μυτιλήνης στο δρομολόγιο ως σταθμός. «Θεωρώ πως αν υπήρχε κάτι τέτοιο θα το γνωρίζαμε», σχολίασε.
Κλειστά κρατάει τα χαρτιά της για το δρομολόγιο Σμύρνη – Θεσσαλονίκη, όμως, και η εταιρεία με την οποία επικοινώνησε η εφημερίδα μας, χωρίς ωστόσο να καταφέρουμε να αποσπάσουμε κάποια πληροφορία. «Την παρούσα στιγμή η Levante Ferries δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει περαιτέρω στοιχεία ή λεπτομέρειες», ήταν η λιτή απάντησή της, παρατείνοντας την αγωνία για το αν έμμεσα έστω η Μυτιλήνη θα βρεθεί να επωφελείται από αυτή την εξέλιξη, για τις επόμενες εβδομάδες, όταν θα υπάρξουν και επίσημες ανακοινώσεις για το δρομολόγιο.
«Η συχνότητα των δρομολογίων και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες έχουν μπει σε προγραμματική συζήτηση. Αυτή τη στιγμή γίνονται εργασίες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να διαμορφωθεί ο χώρος όπου θα δένει το συγκεκριμένο πλοίο. Πρέπει να υπάρχει και η πύλη Σένγκεν, διότι υπάρχουν και άλλα θέματα ασφάλειας, τα οποία θα προκύψουν από τη λειτουργία της γραμμής» είχε αναφέρει ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, σε τηλεοπτική του συνέντευξη.