Η διατροφή στα χρόνια της καραντίνας

Πόσα κιλά βάλατε τώρα στην καραντίνα;
Είμαι κι εγώ σ’ αυτή την ομάδα που λόγω της κλεισούρας όλη η φαντασίωση της ευζωίας μου βγήκε στην επιφάνεια υπό μορφή μαγειρέματος, λιχουδιάς και κατανάλωσης φαγητού και γλυκού γιατί βρε αδελφέ… είναι το εύκολο, για να χαλαρώσουμε λίγο από το στρες του covid.
Πόσο λάθος  είναι όμως να αφηνόμαστε στη διαδικασία αυτή και να ανεβάζουμε τη ζυγαριά!
Όλα χρειάζονται το μέτρο.
Και μην ξεχνάτε: Είμαστε ό,τι τρώμε.
Σίγουρα το χάσιμο των κιλών μας απασχολεί διαρκώς γιατί, όπως και να το κάνουμε, με ένα σώμα στα σωστά κιλά νιώθουμε όμορφοι και ελκυστικοί, και κυρίως είμαστε υγιείς.

Πίνετε νερό;

Οι ειδικοί  τονίζουν πως οι ενήλικες πρέπει να πίνουν τουλάχιστον 2 – με 2,5 λίτρα υγρών ημερησίως.
Πολύ νερό, αλλά και υγρά γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, light αναψυκτικά μετρημένα και καφές ή τσάι χωρίς ζάχαρη.
Υπάρχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά στη θέση της ζάχαρης. Αν φάτε φρούτα και μέλι κατά τη διάρκεια της ημέρας θα έχετε πολύ λιγότερες λιγούρες.

Τρώτε φρούτα και λαχανικά;

Όλοι οι διατροφολόγοι μας συστήνουν 5 ολόκληρες μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.  Περιέχουν φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό και την καλή λειτουργία του εντέρου, και φυσικά είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας με αντιοξειδωτικές ουσίες. Με τα φρούτα και τα λαχανικά χορταίνουμε γρήγορα και δεν έχουμε βουλιμία.
Επιπρόσθετα, οι φυτικές ίνες των φρούτων και των λαχανικών ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τα επίπεδα της LDL-κακής χοληστερόλης.

Χρειαζόμαστε γαλακτοκομικά καθημερινά!

Εδώ βρίσκεται το ασβέστιο και το φώσφορο, που συμβάλλουν σημαντικά στην υγεία των οστών και των δοντιών και περιέχουν βιταμίνη D, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού.
Υπάρχουν τόσα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, αλλά ας μην το παρακάνουμε. Το πολύ μέχρι 2/%, αποφεύγετε το 0%, ενώ το πρόβειο γιαούρτι με την πέτσα αν και με παραπάνω λιπαρά είναι ωφέλιμο αν καταναλώνεται με μέτρο.

Τρώτε τρόφιμα ολικής άλεσης

Ψωμί, δημητριακά/ζυμαρικά ολικής και  το αναποφλοίωτο ρύζι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε. Εξασφαλίζουν δε και μικρότερο κίνδυνο να εμφανιστεί  σακχαρώδης διαβήτης.

Επιπλέον

Σημαντική η κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών 2 φορές την εβδομάδα.
Κοτόπουλο ή κρέας 1 φορά την εβδομάδα. Λαδερά, τα υπέροχα vegan φαγάκια της ελληνικής κουζίνας.
Ένα ουζάκι, τσίπουρο ή κρασί με το φαγητό μας δίνει χαλάρωση και ευεξία.
Και το πιο σημαντικό όλων είναι το να τρώμε σ’ ένα τραπέζι στρωμένο με αγάπη και φροντίδα, με τραπεζομάντιλο και πετσέτες (αντί χαρτοπετσέτες) με την οικογένεια ή τους φίλους μας – έστω και ελάχιστους τώρα με τις συνθήκες – είναι πολύ σημαντικό για την ψυχή μας.
Η προχειρότητα κάνει κακό σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
Η προχειρότητα επιτίθεται στην τροφή και πολιορκεί τις διατροφικές μας συνήθειες που αλλοιώνουν τη μνήμη της γεύσης.
Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε τον ρόλο του φαγητού στις ανθρώπινες σχέσεις και τις κοινωνικές επαφές.
Γύρω από ένα τραπέζι ανακατεύονται οι λέξεις με τις τροφές στα στόματα των συνδαιτυμόνων, και εδώ συντελείται μια σημαντική τελετουργία της ανθρώπινης ζωής.



GURKENSALAT – Σαλάτα με αγγούρι και μαγιονέζα

Απρόβλεπτη η γεύση και η υφή αυτής της νόστιμης και τόσο απλής γερμανικής σαλάτας που μπορεί να συνοδέψει οποιοδήποτε φαγητό ή να σερβιριστεί και σαν συνοδευτικό με ψητά κρεατικά.
Μου την έμαθε η φιλενάδα μου η Ζωή, που την φτιάχνει παρέα με την Μπεμπίτσα που λατρεύω!

Υλικά

2 μεγάλα αγγούρια ή 4 μικρά με τη φλούδα, καλά πλυμένα και κομμένα σε πολύ λεπτές φέτες σαν ροδέλες τσιγαρόχαρτο
1 μικρό κρεμμύδι ξερό, μικρό, κομμένο σε πολύ-πολύ λεπτές φέτες
1 -2 κ.σ.  μαγιονέζα
1-2 κ.σ. ελαιόλαδο
2 κ.σ. λευκό ξίδι ή χυμό από 1/2 λεμόνι
αλάτι / πιπέρι

Εκτέλεση

Τ’ ανακατεύετε όλα μαζί σ’ ένα μπολ και σερβίρετε.
Φροντίστε ώστε το αγγούρι να είναι δροσερό από το ψυγείο.
Σημαντικό να κόψετε τις φέτες του αγγουριού και του κρεμμυδιού όσο πιο λεπτές μπορείτε.