Σάββατο, 23 Οκτωβρίου, 2021

Καμία αποζημίωση από τη ΔΕΥΑΛ

Έξω φρενών είναι οι επαγγελματίες της πλατείας Αλυσίδας και των οδών Βουρνάζων και Αεροπόρου Γιανναρέλλη με την απόφαση της Διοίκησης της ΔΕΥΑΛ να μην καταβάλλει καμία αποζημίωση για την κατακόρυφη πτώση της κίνησης ή ακόμη και το “λουκέτο” που μπήκε σε επιχειρήσεις λόγω της εκτέλεσης του έργου της αντικατάστασης του αγωγού ομβρίων υδάτων. 

Στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή συζητήθηκε διεξοδικά αυτό το ζήτημα, μετά και από την γνωμοδότηση του δικηγόρου της Επιχείρησης, η οποία ήταν αρνητική ως προς την ικανοποίηση του αιτήματος των επιχειρηματιών και περιοίκων με το σκεπτικό ότι πρόκειται για ένα κοινωφελές έργο. Ήδη, πολλοί επαγγελματίες έχουν αποφασίσει να προσφύγουν δικαστικώς, εκφράζοντας παράλληλα την έντονη δυσαρέσκειά τους για τις κούφιες υποσχέσεις του Προέδρου της Επιχείρησης, αλλά και της Δημοτικής Αρχής ως προς την στήριξή τους με κάθε τρόπο. 

Το πλέον οξύμωρο και εξοργιστικό ταυτόχρονα για τους θιγόμενους πολίτες είναι το γεγονός ότι η Διοίκηση της ΔΕΥΑΛ πήρε την απόφαση να μην αποζημιώσει ούτε ακόμη και τις δύο επιχειρήσεις που έκλεισαν αναγκαστικά για 2 μήνες, το βιβλιοπωλείο και το πρακτορείο ΟΠΑΠ, στην αρχή της Αερ. Γιανναρέλλη, επειδή τα σκάμματα από το έργο έφθασαν μέχρι τις πόρτες τους, αλλά ούτε και την κ. Μαρία Κατσαναβάκη που αναγκάστηκε να μετακομίσει από το σπίτι της και να μείνει σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Αν και αρχικά ο Γιώργος Φλώρος είχε δεσμευτεί ότι τουλάχιστον οι προαναφερόμενοι επαγγελματίες και η ηλικιωμένη γυναίκα θα τύγχαναν της πλήρους στήριξης της ΔΕΥΑΛ για την οικονομική ζημιά και την αναστάτωση που υπέστησαν, τελικά η απόφαση της Διοίκησης είναι εντελώς διαφορετική.

 

Στα δικαστήρια

Όπως δήλωσε ο ίδιος στα “Νέα της Λέσβου”, «ο δικηγόρος μας είπε ότι δεν δικαιούται κανείς αποζημίωση βάσει του νόμου. Εγώ δεν μπορώ να πάρω μια διαφορετική απόφαση γιατί θα βρεθώ υπόλογος. Αν θεωρούν οι πολίτες ότι αδικούνται μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς».

Αυτή η λύση φαίνεται πλέον πως είναι μονόδρομος για τους θιγόμενους επαγγελματίες και την γυναίκα που έφυγε από το σπίτι της, αλλά οι αντιδράσεις είναι ήδη ιδιαίτερα έντονες. «Είναι απίστευτο αυτό που ζούμε και οι αποφάσεις που λαμβάνονται τώρα, όταν τον Ιούλιο που μας είπαν ότι πρέπει να μετακομίσουμε είχαν δεσμευτεί οι αρμόδιοι ότι θα καλύψουν όλα τα έξοδά μας», υποστηρίζει η κόρη της κ. Κατσαναβάκη, Φωτεινή, και συνεχίζει: «Από την τσέπη μας πληρώσαμε το δωμάτιο τις πρώτες μέρες και όπως μαθαίνω οι ιδιοκτήτες δεν έχουν πληρωθεί ακόμη από την ΔΕΥΑΛ τα υπόλοιπα».

Έξαλλη είναι και η ιδιοκτήτρια του πρακτορείου ΟΠΑΠ, Μαρία Κούμπα, που από τις αρχές Ιουλίου μέχρι πριν από ένα μήνα είχε κλειστή την επιχείρησή της λόγω των εκσκαφών. Στο πρακτορείο απασχολούνται τρεις υπάλληλοι, ενώ τα έξοδα τρέχουν κάθε μήνα χωρίς έσοδα για το “νεκρό” διάστημα. «Φυσικά και θα προσφύγουμε δικαστικώς, αλλά νομίζω ότι είναι ντροπή και μόνο που μας προτρέπουν να ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο. Σαν να μην φτάνει ότι δεν είχαμε καθόλου έσοδα για 2 μήνες, τώρα θα πρέπει να πληρώσουμε από την τσέπη μας για να δικαιωθούμε. Εμείς έχουμε τρία άτομα προσωπικό και δεν απολύσαμε κανέναν το καλοκαίρι. Πώς θα αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας και θα πληρώσουμε και δικηγόρο;», σημειώνει η ίδια με αγανάκτηση.

 

Ούτε απαλλαγή από τα τέλη

Αξίζει να σημειωθεί ότι ούτε και η Δημοτική Αρχή φαίνεται μέχρι σήμερα συνεπής στις εξαγγελίες της για στήριξη των θιγόμενων πολιτών, αφού παραπέμπει το όλο θέμα στα αρμόδια Υπουργεία που ζητούν εμπεριστατωμένη καταγραφή των διαφυγόντων κερδών που ίσως ανοίξει τον δρόμο για την εξασφάλιση επιχορήγησης. Επίσης, ο Δήμος δεν έχει δώσει καμία απάντηση στο αίτημα των επαγγελματιών για απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής των ανταποδοτικών τελών, που είναι το ελάχιστο το οποίο θα μπορούσε να αποφασιστεί ως ένδειξη καλής πρόθεσης και διάθεσης απέναντι στους θιγόμενους πολίτες.