Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου, 2021

Με στόχο την πολυτέλεια

Πώς άραγε η Λέσβος θα μπορούσε να επανασχεδιάσει το τουριστικό της μοντέλο;
Πώς άραγε θα μπορούσε  να γίνει ένας προορισμός πολυτέλειας;
Αυτή τη στιγμή σίγουρα η Λέσβος δεν διαθέτει εκείνη την ταυτότητα της «πολυτέλειας» που θα μπορούσε να φτάσει κοντά σ’ εκείνες τις υπηρεσίες που προσφέρουν άλλα νησιά που έχουν μπει πολλά χρόνια στο παιχνίδι του τουρισμού, όπως η Ρόδος, η Κρήτη, η Κέρκυρα και φυσικά η παγκόσμια Μύκονος. Όμως το νησί μας διαθέτει αυθεντικότητα που αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της πολυτέλειας.
Στόχος είναι να αποφύγουμε τον ανεξέλεγκτο τουρισμό, τις μάζες, τον συνωστισμό που οδήγησε κάποιους μοναδικούς προορισμούς σε διαστρέβλωση της αυθεντικότητάς τους, έδιωξε τους κατοίκους και μαζί τους τον πολιτισμό και την ιδιοσυγκρασία τους. Εμείς δεν το θέλουμε αυτό και τώρα είναι η στιγμή να το προλάβουμε.

Στην περίπτωση της Λέσβου…
… Τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα.
Η προσφορά πολυτελούς προορισμού δεν είναι δομημένη στο νησί μας.

Η αρχή του τόπου
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να διαπιστώσουμε πόσοι και ποιοι από τους ιθύνοντες μπορούν πραγματικά να δουν, να φανταστούν και να ονειρευτούν μια τέτοια εξέλιξη.
Πώς οι τωρινοί και μελλοντικοί ξενοδόχοι του νησιού θα στοχεύσουν ψηλά.
Πώς η εμπειρία ενός τουρίστα, επισκέπτη, περιηγητή θα είναι φροντισμένη από τη στιγμή που ο ταξιδιώτης φεύγει από το σπίτι του μέχρι τη στιγμή που θα επιστρέψει.

Δεξαμενή σκέψης
Αν υπάρξει ένα τέτοιο ενδιαφέρον θα πρέπει να οργανωθεί μια δεξαμενή σκέψης με την υποστήριξη και του υπουργείου. Να διοργανωθεί μια συνάντηση με σημαντικούς ομιλητές από τον πολιτικό και ξενοδοχειακό τομέα, εταιρείες και φορείς, έτσι ώστε να καταθέσουν τις απόψεις και προτάσεις τους για το τουριστικό μοντέλο ενός από τα πιο ενδιαφέροντα νησιά του Αιγαίου.

Σήμερα
…Η ενθαρρυντική “εισβολή” ξενοδοχείων 5 αστέρων στην πόλη (το παλιό Κάτια), το Πλωμάρι (plomari Port) και την Ερεσό (eressian hamam) και με την Fraport που ανέλαβε το νέο αεροδρόμιο του νησιού, δημιουργεί μια βάση πάνω στην οποία θα μπορούσε να χτιστεί ένα λαμπρό μέλλον γι’ αυτό το ξεχασμένο και ταλαιπωρημένο νησί.

Ωστόσο…
Για να μην γελιόμαστε, αυτά τα δεδομένα από μόνα τους δεν φτάνουν για την επίτευξη ενός μεγαλεπήβολου στόχου.
Θα χρειαστεί ένας συνδυασμός δράσεων, που θα αναβαθμίσουν και θα αναδείξουν τον πολιτισμό της Λέσβου,  τον μοναδικό τρόπο αναψυχής, την ιδιαίτερη γαστρονομία με τα μοναδικά προϊόντα παράλληλα με την σοβαρή εκπαίδευση των εργαζομένων στον τουρισμό, με κίνητρα και σωστές αποδοχές.

Η Λέσβος έτσι μπορεί να προχωρήσει
Η πολυτέλεια και οι υψηλές παροχές, αποτελούν ένα δύσκολο, απαιτητικό, αλλά ταυτόχρονα μοναδικό στόχο για το συγκεκριμένο νησί.
Να παραδειγματιστεί από τα νησιά που “το χάσανε “ στο θέμα του τουρισμού στοχεύοντας στα φτηνά και all inclusive, να μιμηθεί τους glam προορισμούς και να τολμήσει σε υψηλά επίπεδα τουρισμού.
-Διαθέτει μοναδικές βάσεις.
-Έχει χώρο, ιστορία, ομορφιά, πολιτισμό.
-Διαθέτει μοναδικά αρχοντικά σπίτια, φυσική ομορφιά, καταπληκτικές  θάλασσες, εξαιρετικά πετρόχτιστα παραδοσιακά χωριά, νόστιμη κουζίνα με μοναδικές συνταγές  επηρεασμένες από την αγροτική, αστική και μικρασιατική καταγωγή.

Εκπαίδευση
Για την επίτευξη του στόχου απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εκπαίδευση.
Οι τουριστικές σπουδές σε άλλες χώρες αποτελούν τη βάση και βρίσκονται σε εξαιρετικά καλό επίπεδο. Εμείς, δυστυχώς, είμαστε στο επίπεδο των master chef, bachelor, survivor και σε άλλα reality tv show χωρίς να προχωράμε στο νούμερο ένα προϊόν μας που είναι ο τουρισμός.
Υπάρχει ακόμα μεγάλη ανάγκη εκπαίδευσης για διαχείριση ξενοδοχείων, εστιατορίων, ταξιδιωτικών γραφείων, χερσαίων, αεροπορικών ή θαλάσσιων μεταφορών.
Μια πανέμορφη παραλία, ένα κρεμαστό χωριό, ή ένα δάσος όσο όμορφα κι αν είναι, δεν μπορούν από μόνα τους να προσφέρουν μια πολυτελή εμπειρία.

Επικοινωνία και μάρκετινγκ
John D. Rockefeller: Ο Αμερικανός βιομήχανος και φιλάνθρωπος επεσήμανε πως “δεν αρκεί να κάνεις το σωστό, το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζει το ευρύ κοινό ότι κάνεις το σωστό”. Αυτή είναι η έννοια του μάρκετινγκ προορισμού.
Επικοινωνία. Ας οργανωθούμε, ας στοχεύσουμε και ας επικοινωνήσουμε το προϊόν μας στο σωστό target group.

Διότι υπάρχει…  
Τάση για απόλυτη χλιδή στα μελλοντικά ταξίδια
https://www.tornosnews.gr/stiles/apopsi/53482-tash-gia-apolyth-chlidh-sta-mellontika-taxidia.html