Ήρθε επιτέλους η ώρα για να βγει από τα συρτάρια η μελέτη για τον ποδηλατόδρομο της Βαρειάς μετά από τις τελευταίες θετικές εξελίξεις για τη νομιμοποίηση του παραλιακού δρόμου του Αεροδρομίου, όπως αποκάλυψαν πρόσφατα τα “Νέα της Λέσβου”. Τα τελευταία 4 χρόνια ο φάκελος του ποδηλατόδρομου είχε καταχωνιαστεί στα γραφεία του Δήμου, αφού ο χαρακτηρισμός της εθνικής οδού ως αυθαίρετης απαγόρευε αυτομάτως οποιαδήποτε παρέμβαση στον δρόμο. Πλέον αυτό πολύ σύντομα θα αλλάξει και η Δημοτική Αρχή Μυτιλήνης πρέπει να τρέξει για να δημιουργηθεί ο δρόμος για τους ποδηλάτες που σχεδιάστηκε πριν από 15 περίπου χρόνια.

Όπως είναι γνωστό, η μελέτη για την δημιουργία του ποδηλατόδρομου από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι την Κράτηγο είχε ανατεθεί επί της τελευταίας θητείας του Νάσου Γιακαλή στον Δήμο Μυτιλήνης, από τον τότε Αντιδήμαρχο Έργων, Παντελή Πατερέλλη, στον καθηγητή του ΕΜΠ,  συγκοινωνιολόγο, Θάνο Βλαστό και είχε παραδοθεί το 2010, προκειμένου να ενταχθεί στο πρώτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων αστικής ανάπλασης. 

Στην πορεία παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις και ο φάκελος παρέμενε αναξιοποίητος από τον Δήμο. Όταν επί δημαρχίας Γαληνού κινήθηκαν τα νήματα για να διεκδικηθεί η χρηματοδότηση του έργου, προέκυψε το ζήτημα με την αυθαίρετη κατασκευή του παραλιακού δρόμου που “πάγωσε” τα πάντα. 

Φτάνοντας στο σήμερα και δεδομένου ότι η εθνική οδός βρίσκεται ένα βήμα πριν από τη νομιμοποίηση, δίνεται ακόμη μια ευκαιρία στον Δήμο να υλοποιήσει το σημαντικό αυτό έργο, που θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, αλλά και τους πεζούς και τους αθλητές που κινούνται στον δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, όταν δίπλα τους κινούνται οχήματα αναπτύσσοντας πολλές φορές μεγάλες ταχύτητες.

 

Λωρίδα και για πεζούς – τζόκινγκ 

Βάσει των μελετών ο ποδηλατόδρομος θα ξεκινά από τον Πύργο Γιαννέλλη και θα καταλήγει στην “Κάτια”, με μήκος 7 περίπου χλμ. Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ειδικής λωρίδας κίνησης για αθλητές, (τζόκινγκ) και πεζούς, ενώ θα τοποθετηθούν κιγκλιδώματα, παγκάκια και θα διαμορφωθούν στάσεις ανά συγκεκριμένες αποστάσεις. Ο προϋπολογισμός του έργου αναμένεται να φθάσει τα 12 εκατ. ευρώ. Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιδήμαρχος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Στρατής Τζιμής, δεδομένου ότι όλα αυτά τα χρόνια ο φάκελος παρέμενε στα συρτάρια απαιτείται επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων, της ακτομηχανικής, της αρχιτεκτονικής και της στατικής μελέτης, καθώς και της μελέτης οδοποιίας. Ο Δήμος έχει δεσμεύσει το ποσό των 108.932 ευρώ ως προεκτιμώμενη αμοιβή για την επικαιροποίηση των μελετών και την εξασφάλιση των αναγκαίων αδειοδοτήσεων. 

Στόχος της Δημοτικής Αρχής, σύμφωνα με τον κ. Τζιμή, είναι να προλάβει να ολοκληρώσει τον φάκελο του έργου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 προκειμένου να τον υποβάλλει προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ το ερχόμενο φθινόπωρο. «Δυστυχώς δεν προλάβαμε να καταθέσουμε το σημαντικό αυτό έργο στο τρέχον πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει και δεύτερη ευκαιρία. Εφόσον πράγματι ο παραλιακός δρόμος νομιμοποιηθεί άμεσα, εμείς θα τρέξουμε τις μελέτες και ήδη έχουμε εξασφαλίσει το ποσό που θα απαιτηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό. Θα επιδιώξουμε με κάθε τρόπο να δρομολογηθεί κι αυτός ο ποδηλατόδρομος, όπως έγινε και στα Τσαμάκια, δημιουργώντας ένα δίκτυο στην πόλη της Μυτιλήνης. Ήδη έχουμε θέσει την χρηματοδότηση του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα εγκριθεί μόλις υποβάλλουμε την πρόταση. Μετά από την ανάπλαση της Προκυμαίας δρομολογείται κι αυτό το σημαντικό έργο και θα είμαστε ευτυχείς που θα το δημοπρατήσουμε μέχρι το τέλος της θητείας μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο Αντιδήμαρχος Έργων.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση