Στα δύο αποφάσισε να “σπάσει” η Περιφέρεια την κατασκευή του έργου της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης. Όπως ανακοινώθηκε χθες, με απόφαση του Κώστα Μουτζούρη, η εκτέλεση του έργου θα χωριστεί σε δύο φάσεις και συγκεκριμένα στην κατασκευή της παράκαμψης από την Παγανή έως το Νοσοκομείο Μυτιλήνης και στο τμήμα από το Νοσοκομείο έως την Βαρειά, που θεωρείται και το “δύσκολο” κομμάτι για το οποίο υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν σθεναρές αντιδράσεις από πολίτες. Ο Περιφερειάρχης αναφέρει επίσης ότι η πρώτη φάση του έργου θα προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο όμως θα ανοίξει την ερχόμενη άνοιξη.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι θετική για την άμεση κατασκευή της νότιας παράκαμψης της πρωτεύουσας της Λέσβου μετά από 20 και πλέον χρόνια παλινωδιών, αφού προφανώς θα υπάρξει και άλλη καθυστέρηση για ένα “ώριμο” έργο που έχει ανάγκη η πόλη και ολόκληρη η Λέσβος για την αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής κίνησης και την γρηγορότερη πρόσβαση σε κρίσιμες Υπηρεσίες, όπως το Νοσοκομείο. Θυμίζουμε μάλιστα ότι τα τελευταία χρόνια, τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση, μιλούσαν για έργο πρώτης προτεραιότητας για το νησί μας και γι’ αυτό είχε προταθεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης των 43 εκατ. ευρώ είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Οι προτάσεις αυτές όμως φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκαν στην πορεία, αν και στις αρχές της χρονιάς ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, είχε δεσμευτεί ότι θα δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Τελικά, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων υπεγράφη πριν μερικές εβδομάδες και η τμηματική εκτέλεση του έργου δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την άμεση κατασκευή του.
Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Κ. Μουτζούρης, εφόσον το νέο ΕΣΠΑ ξεκινήσει να τρέχει την ερχόμενη άνοιξη, η Περιφέρεια θα υποβάλλει αμέσως την πρόταση, αλλά η έγκριση και η δημοπράτηση της πρώτης φάσης δεν αναμένονται νωρίτερα από το επόμενο φθινόπωρο. «Προχωράμε τμηματικά το συγκεκριμένο έργο λόγω του υψηλού προϋπολογισμού του, 43 εκατ. ευρώ, ο οποίος πρέπει να σπάσει στα δύο, μέχρι 20 εκατ. για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται για ένα έργο αναγκαίο για τη Μυτιλήνη και ολόκληρη τη Λέσβο, το οποίο προωθήσαμε από την ανάληψη των καθηκόντων μας και φτάνουμε στην ένταξή του», δήλωσε ο ίδιος.
Η χάραξη
Η χάραξη της νότιας παράκαμψης έχει ως αφετηρία την Εθνική Οδό Μυτιλήνης – Καλλονής (350 μέτρα νοτιότερα από την αρχή της Βόρειας Παράκαμψης) και καταλήγει στην Ε.Ο. Μυτιλήνης – Κρατήγου (προς Αεροδρόμιο), όπου διαμορφώνεται ισόπεδος κόμβος.
Οι κόμβοι που θα δημιουργηθούν είναι:
Η ανάγκη υλοποίησης αυτού του έργου είναι μεγάλη όχι μόνο για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους επισκέπτες, αφού καθιστά προσβάσιμο το Αεροδρόμιο χωρίς να απαιτείται η διέλευση των οχημάτων από τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Η δημιουργία και χρήση της νότιας παράκαμψης θα βοηθήσει σημαντικά και την κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη, δεδομένου ότι θα υπάρχει ένας δρόμος που θα συνδέει τις νότιες συνοικίες, Καλλιθέα, Πυργέλια, Νοσοκομείο, Βουναράκι, Χάλικες, Κουμκό, Πληγώνι, Βαρειά, Ακλειδιού, Υφαντήρια, Χρυσομαλλούσα, Ακρωτήρι, Νεάπολη κλπ., με τον κύριο οδικό άξονα προς τα χωριά του νησιού.