Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Τα ταξί στη νέα εποχή!


  • Στο Ίππειος η έδρα του δεύτερου ηλεκτρικού ταξί “Hyundai ioniq 5”, που κλέβει τις εντυπώσεις, μειώνει τα λειτουργικά έξοδα και δεν ρυπαίνει το περιβάλλον

Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός για τα επαγγελματικά οχήματα μεταφοράς επιβατών στη Λέσβο με τα ηλεκτρικά ταξί, που μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας ακολουθώντας τη νέα εποχή για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για την μείωση του λειτουργικού κόστους. Τα “Νέα της Λέσβου” είχαν παρουσιάσει στις αρχές του καλοκαιριού το πρώτο ηλεκτρικό ταξί που κυκλοφόρησε στους δρόμους της Μυτιλήνης μέσω του επιδοτούμενου προγράμματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την αντικατάσταση των παλιών επαγγελματικών οχημάτων, ενώ τις τελευταίες εβδομάδες αγοράστηκε και δεύτερο ηλεκτρικό όχημα με έδρα το Ίππειος. 

Ο ιδιοκτήτης του οχήματος, Π. Παλιβάνης

Ο ιδιοκτήτης, επαγγελματίας οδηγός εδώ και 30 χρόνια, Παναγιώτης Παλιβάνης, πήρε την απόφαση να επενδύσει στη νέα τεχνολογία και όπως μας είπε δικαιώνεται, αφού έχουν μειωθεί τα καθημερινά έξοδα, ενώ παράλληλα έχουν αναβαθμιστεί οι υπηρεσίες που προσφέρει στους πελάτες του – επιβάτες.

Το δεύτερο ηλεκτρικό ταξί είναι ένα “Hyundai ioniq 5” (όπως και το πρώτο) το οποίο απέκτησε ο επαγγελματίας οδηγός, μέλος των Περιφερειακών Ταξί Λέσβου, και τραβά την προσοχή οδηγών και πεζών, ενώ το τελευταίο διάστημα ο στόλος των ταξί έχει ανανεωθεί και με δύο υβριδικά οχήματα που κινούνται και με βενζίνη και με μπαταρία. 

Το κόστος ενός ηλεκτρικού ταξί ξεπερνά τα 50.000 ευρώ και η επιδότηση ανέρχεται στο ποσό των 22.500 ευρώ. Στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις κυκλοφορούν τον τελευταίο χρόνο αρκετά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, ενώ σταδιακά αυξάνεται το ενδιαφέρον των επαγγελματιών και στη Λέσβο να ενταχθούν στο πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Άνετοι χώροι στο σαλόνι με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας

Άνετο, ευρύχωρο και αθόρυβο

Για την ώρα, το χρώμα του είναι γκρι – ασημί, αλλά σύντομα θα βαφτεί κι αυτό κίτρινο, όπως όλα τα ταξί της Μυτιλήνης. Η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χλμ., ενώ η φόρτιση σε απλή πρίζα διαρκεί 4 ώρες. Μέσω του προγράμματος διατίθεται επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για την φόρτιση, ενώ ο ταχυφορτιστής, που δεν επιδοτείται, έχει κόστος 10.000 ευρώ και φορτίζει την μπαταρία του οχήματος σε μισή ώρα.

Όπως μας είπε ο κ. Παλιβάνης, οδηγεί το ηλεκτρικό ταξί εδώ και ενάμιση μήνα, έχοντας διανύσει περίπου 5.000 χλμ.. Ο ίδιος φορτίζει την μπαταρία του οχήματος στα γκαράζ κάθε δύο ημέρες, ενώ καθημερινά εκτελεί σχολικά δρομολόγια και μεταφέρει επιβάτες οι οποίοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την εμφάνιση του οχήματος, αλλά και τις ανέσεις που προσφέρει. «Είμαι σαν άνθρωπος ανοιχτός σε οτιδήποτε καινούργιο που αφορά στην τεχνολογία και το συγκεκριμένο θέμα με το ηλεκτρικό ταξί το έψαχνα εδώ και έναν χρόνο για να βεβαιωθώ ότι αξίζει τον κόπο να το αγοράσω. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε και η πληροφόρηση που είχα από τον συνάδελφό μου που αγόρασε το πρώτο ηλεκτρικό ταξί πριν λίγους μήνες, αλλά και η αντιπροσωπεία της “Hyundai” που με κατατόπισε πλήρως και με βοήθησε στις διαδικασίες. Ήδη διαπιστώνω ότι τα λειτουργικά έξοδα έχουν μειωθεί κατά πολύ, ενώ και οι πελάτες μου έχουν τις καλύτερες εντυπώσεις αφού είναι ένα ευρύχωρο, ήσυχο και αθόρυβο όχημα, με τρομερή τεχνολογία και βοηθήματα στην οδήγηση για την μέγιστη ασφάλεια», τόνισε ο επαγγελματίας οδηγός.

Το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος υλοποιείται με χρηματοδότηση 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και αφορά στην αντικατάσταση 2.000 ταξί με ηλεκτρικά. Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ταξί κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας. Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. 

Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ταξί. 

Σύμφωνα, πάντως, με το Υπουργείο Υποδομών, τα κίνητρα που έχουν ήδη δοθεί για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών Ι.Χ. και δίκυκλων, έχουν επιφέρει αποτελέσματα: Το 2022 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2020 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% εκτινάχθηκε σχεδόν στο 7%. 

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση. Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, σήμερα υπάρχουν 1.200. Στόχος είναι το 2025 να έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης και το 2030 τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του δικτύου φόρτισης και η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών, τίθεται σε εφαρμογή ο τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που είναι η υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η), που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img